Alytuje startuoja nuotolinis mokymas ir ugdymas: prie ekranų vietoj mokyklinio suolo sės ir abiturientai, ir darželinukai, ir... jų tėvai (4)
„Kai šitas košmaras pasibaigs, mokiniai grįš jau į kitokią mokyklą“
Jotvingių gimnazijos direktorius Donatas Vasiliauskas sako, kad gimnazijoje dirbantys mokytojai nuotoliniam mokymui ruošiasi panašiai kaip ir visa Lietuva. Dalinasi gerąja patirtimi, dalyvauja įvairiuose nuotoliniuose mokymuose – vebinaruose. Bendrauja teminėse grupėse socialiniuose tinkluose. Gimnazija jau yra pasirengusi nuotolinio mokymo tvarką. Nors tai Lietuvoje nauja ir visiems yra didelis iššūkis, vadovas neabejoja: Jotvingių gimnazijos mokytojai yra profesionalai, entuziastai, pasiruoš gerai ir rezultatai bus geri.
Praėjusią savaitę nuskambėjo žinia, kad Alytaus Jotvingių gimnazija siūlo savo pagalbą kolegoms, ruošiantis mokymui nuotoliniu būdu. „Be jokios abejonės, Jotvingių gimnazija rodo iniciatyvą, bet ne todėl, kad mes esame nuotolinio mokymo profesionalai ar panašiai. Tiesiog mes pirmieji mieste garsiai apie tai prabilome, pradėjome diskutuoti, pakvietėme Alytaus švietimo bendruomenę jungtis į bendrą švietimiečių grupę, socialiniame tinkle „Facebook“ dalintis geromis praktikomis ir turiniu. Esu įsitikinęs, jog mums visiems reikia ne konkuruoti, o bendradarbiauti ir dalintis. Taip, mes puikiai pasiruošime ir efektyviai ugdysime Alytaus mokinius nuotoliniu būdu“, – sako D.Vasiliauskas.
Kaip jis vertina nuotolinio mokymo iššūkį švietimo sistemai, kokių pliusų ir minusų mato?
Pasak direktoriaus, Lietuva, kaip ir visas pasaulis, susiduria su didžiuliu iššūkiu: „Esu įsitikinęs, jog, kai visas šitas košmaras pasibaigs, mokytojai ir mokiniai grįš jau į kitokią mokyklą. Ši didžiulė pasaulinė bėda bus geras spyris ir kartu šuolis modernizuojant švietimą, ir tai nėra blogai. Faktas tas, kad šią minutę ugdymo procesas keičiasi iš pagrindų, ir į senąją būseną jis daugiau negrįš niekada.“
Vyks net e. klasės valandėlės
Kaip realiai vyks nuotolinis mokymas, ar tai reiškia kasdien 6 pamokas prie kompiuterio ekrano, ar kažkaip lanksčiau? Šis klausimas rūpi ir moksleiviams, ir jų tėvams.
Pasak Jotvingių gimnazijos direktoriaus pavaduotojos ugdymui Renatos Romanovienės, kaip realiai vyks nuotolinis mokymas, patirsime jau kitą savaitę.
„Šiuo metu modeliuojame ir ruošiame, kad mokymas(is) vyks tiek sinchroniniu, tiek asinchroniniu būdu, laikantis pamokų tvarkaraščio. 98 procentai mokinių turi reikiamas skaitmenines priemones ir internetinį ryšį, o tiems, kam kažko stigs, parūpinsime. Pirmas dvi savaites skelbiame adaptacijos periodu, kurio metu dalykų mokytojai ir klasės vadovai supažindins mokinius, o kartu ir tėvus, kaip organizuos tam tikro dalyko mokymą, kokias e. mokymo platformas naudos, kaip vertins, sureguliuos krūvį ir komunikavimą“, – sako R.Romanovienė
Mokytojai paruošė ne tik skaitmenines mokymosi medžiagas ir užduotis, bet ir tradicines – iš vadovėlių. Menų, technologijų, fizinio ugdymo, pilietiškumo dalykų mokytojai skirs ilgalaikes tiriamąsias, kūrybines ar patirtines užduotis. Planuojama, kad bus organizuojamos ir e. klasės valandėlės, taip pat kaip ir e. pedagoginiai pasitarimai.
Kokia yra silpniausia nuotolinio mokymo grandis? R.Romanovienė mano kad tai – mokymo reglamentavimas, kuris nuleidžiamas labai abstrakčiai iš viršaus. „Turime apgalvoti kūrybiškai, bet labai atsakingai kiekvieną žingsnį, tiek dėl mokinių pasiekimų ir mokymo(si) kokybės, tiek dėl mokytojų darbo reglamento. Nepaisant visko, manome, kad esame gerai pasiruošę ir netgi norisi greičiau pradėti nuotolinį mokymą – dar vieną iššūkį Lietuvos mokyklų istorijoje!“ – sako pašnekovė.
Prie ekranų – ir darželinukai
Dėl mokinių viskas lyg ir aiškiau, o kaip ir koks nuotolinis ugdymas galėtų vykti darželinukams? „Pagrindinė problema, organizuojant ikimokyklinio amžiaus mokinių nuotolinį mokymą, yra tai, kad tokio amžiaus vaikai negali patys naudotis skaitmeniniu ugdymo turiniu. Šiuo atveju nuotolinio ugdymo sėkmė priklauso ne tik nuo mokytojų paruoštų užduočių efektyvumo, bet ir nuo mokinių tėvų įsitraukimo, suvokimo, kokia svarbi kasdienė jų vaikų ūgtis.
Lopšelyje-darželyje „Volungėlė“ šiuo metu yra susitarta, kad iki kovo 30 dienos mokytojai su mokinių tėvais tarpusavyje derina abiem nuotoliniame ugdymo proceso organizavime dalyvaujančioms pusėms priimtiniausius komunikacijos būdus. Mokytojai dalijasi savo idėjomis įstaigos darbuotojų „Messenger“ grupėje, ten kiekvienas gali surasti begales minčių, kaip įdomiai organizuoti nuotolinį mokymą, vyksta diskusijos apie naudojimosi virtualiomis mokymosi aplinkomis patirtis. Su mokinių tėvais mokytojai bendrauja atskirų grupių uždarose „Facebook“ paskyrose ir „Messenger“ grupėse. Labai didelė mokymosi sėkmės dalis dabar priklauso nuo mokinių tėvų geranoriškumo ir įsitraukimo, suvokimo, kad mokytis svarbu kiekvieną dieną, nepriklausomai nuo vaiko amžiaus“, – sako lopšelio-darželio „Volungėlė direktorė Aušra Plytninkaitė.
Karantinas grąžino vaikams tėvus, bet...
Dėl karantino daugelis tėvų gavo netikėtą progą daugiau pabendrauti su savo vaikas, bet tai jiems tapo ir tam tikru iššūkiu. Ar nuotolinis ikimokyklinukų ugdymas reikštų, kad tai pagalba tėvams, pavargusiems nuo savo vaikų, nebesugebantiems jų lavinti namuose, rasti bendros prasmingos veiklos?
„Nemalonu pripažinti, bet ne visus tėvus nudžiugino mintis, jog reikės daug laiko praleisti su savo vaikais. Kalbu apie Alytaus miesto šeimas, ne vien apie „Volungėlės“. O juk tėvų ir vaikų bendravimas yra pati svarbiausia gyvenimo mokykla, kurioje nuo pat gimimo yra ugdomas kiekvienas vaikas. Kiekviena nelaimė, ekstremalus atvejis sukuria idealią terpę pokyčiams, kurių taip visi vengiame. Šiandien milžiniškas pokytis vyksta ne tik ugdymo organizavime, bet ir šeimose. Pats laikas atsigręžti tėvams į vaikus ir drauge nuveikti kažką reikšminga. Ir virtualios pamokėlės čia atliks labai svarbų vaidmenį, jei šeimos atsakingai pažiūrės į mažųjų ugdymo svarbą. Nuotolinis ikimokyklinukų ugdymas bus ne tik prasminga šeimos veikla, bet ir savotiška ugdymo įstaigos ataskaita, kai tėvai pamatys, ką vaikas moka, kokie jo mokymosi įgūdžiai, motyvacija“, – sako A.Plytninkaitė.
Ugdymą organizuojant nuotoliniu būdu, tėvams tereikia padėti mažyliams, tarpininkauti jiems naudojantis mobiliaisiais įrenginiais, padėti mokytojams pateikiant atgalinį ryšį. O kokie didžiausi iššūkiai kyla darželių darbuotojams dėl nuotolinio ugdymo – ar jie tam pasiruošę technologiškai, ar turi pakankamai kompiuterių?
„Kompiuterius mokytojai turi. Esu labai laiminga, kad prieš keletą metų priėmėme sprendimą įsigyti nešiojamuosius kompiuterius. Dabar tai leidžia jiems dirbti namuose. Trejus metus iš eilės mokytojai mokėsi kompiuterinio raštingumo kursuose, kurie organizuoti lopšelyje-darželyje „Volungėlė“. Šie faktai turėtų sąlygoti puikų mokytojų pasiruošimą dirbti nuotoliniu būdu. Tačiau ugdomų vaikų amžiaus ypatumai diktuoja visai kitą jauseną. Pagrindinis iššūkis yra surasti virtualių pamokėlių formas, kurios būtų įdomios ir įtraukiančios mažam vaikui, nesukeliančios papildomų rūpesčių tėvams ir vestų geriausio rezultato link“, – sako A.Plytninkaitė.
Priešmokyklinio amžiaus vaikai bus ugdomi taip pat, kaip ir ikimokyklinukai, kiekvieną dieną jie sulauks virtualios pamokėlės, kurią parengė mokytojai. Tačiau jų ugdymo apimtis natūraliai yra didesnė. Visų mokinių tėvai apsilankė lopšelyje-darželyje, kad pasiimtų mokymosi priemones, vadovėlius, pratybų sąsiuvinius. Šie mokiniai turės atlikti daugiau darbo, tačiau jie yra savarankiškesni, jie turi įgūdžių naudotis mobiliaisiais įrenginiais ir tėvams padėti jiems bus šiek tiek lengviau.
Komentarai
Palikite savo komentarą
Nesuteike jokiu salygu ir…
Komentaras
Nesuteike jokiu salygu ir jokios pagalbos tavo vaikai tavo bedos nes ir mes 6 asmenys ner kur net apsisukti bet niekas nesuteike salygu todel tenka nesimokyti atsisakeme nuotoliniu mokymu
1 A ir Rasai ir kodėl…
Komentaras
1 A ir Rasai ir kodėl telefonai nesiskaito ir jame internetas. Viskas juose vaikams dar patogiau. Čia tik jums vyresniems baimė. O apie ką turėjo Rasa pagalvoti turėjo? Pandemiją nukelti į vasarą, tiesiog neįsileidžiant jos į LT? Tikrai kaip viena žymi moteris pasakė ,,Negalvokite tik apie šiknas'' Galvokite globaliau ir audros blūde nedarykite. Visi būkime atsakingi. Ir vaikams kaip tik padėkite o destrukcijų neįvedinėkite. Susiimam visi ir vieni kitiems padėkime. Vaikai mūsų ateitis, padėkite jiems.
Ne visi turi internetą …
Komentaras
Ne visi turi internetą (mobiliajame nesiskaito), ne visi turi kompiuterį su kamera ir ausinėmis. O dabar nusipirkti problema. Ką tie mulkiai ministerijoje galvoja? Atostogas reikia skelbti ir mokslo metus pratęsti vasarą.
Ką reikės daryti dirbantiems…
Komentaras
Ką reikės daryti dirbantiems tėvams, dirbantiems nuotoliniu būdu namuose ir turintiems ne vieną atžalą. Ko gero, sėdėti su savo atžalomis per naktį. Apie tai niekas nepagalvojo?