Ugdymo(si) aplinkos – atversta spalvinga pažinimo knyga (7)
Gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Edita Simanavičienė teigia, jog, vykdant projektą, parengtas dvejų metų veiklos tobulinimo planas, numatytos veiklos inovatyviam ugdymo procesui organizuoti, siekiant kiekvieno 1–4 klasės, 5–8 klasės ir I–II gimnazinės klasės mokinio individualios pažangos.
„Įgyvendindami šį tikslą, nusprendėme plėtoti savivaldaus ir patyriminio mokymo(si) galimybes, siekdami mokinio asmeninės pažangos, orientuodamiesi į karjeros planavimo galimybes ir kurdami mokymo(si) sėkmei palankias aplinkas. Gimnazija, vadovaudamasi Geros mokyklos koncepcijos įvardytais principais, kuria edukacines erdves – ugdymo(si) aplinkos dinamiškos, atviros ir funkcionalios, o mokinių edukacinei veiklai kūrybingai ir tikslingai naudojami įvairūs mokyklos aplinkos komponentai“, – sako Edita Simanavičienė.
Vykdant projektą didelis dėmesys skiriamas ugdymo proceso organizavimui edukacinėse aplinkose. Taip pat atsirado galimybė atnaujinti mokymo(si) aplinkas inovatyviomis priemonėmis: „Pasirinkome inovatyvaus ugdymo kryptį siekdami mokinių pažangos, patyriminio ugdymo sėkmės. Įsigijome daug šiuolaikiškų mokymo priemonių, kurių iki šiol trūko – 8 išmaniuosius SMART ekranus, aukštos raiškos projektorius ir 20 nešiojamųjų kompiuterių“, – teigia E. Simanavičienė.
Pasak direktoriaus pavaduotojos ugdymui, ugdymo procesas vyksta įvairiose edukacinėse aplinkose tiek gimnazijoje, tiek ir už jos ribų – vadinamojoje „klasėje be sienų“: „Ypač svarbus kompetencijų ugdymas mokantis dalyko, kai mokiniai mokosi iš savo asmeninės patirties, ugdosi savarankiškumo įgūdžius ir atsakomybę už grupės darbo rezultatus.“
Mokinių patyriminis ugdymasis nuolat vyksta lauko klasėje, bibliotekoje, gimnazijos kraštotyros muziejuje ir kitose aplinkose. Kiekvienas socialinių, gamtos mokslų ir pradinių klasių mokytojas per mokslo metus praveda ne mažiau kaip 4 netradicines pamokas gimnazijos lauko erdvėse.
„Patyriminių-ugdomųjų veiklų metu sėkmingai integravome mokomuosius dalykus. Tai – natūralumo pajautimas, vizualizacija, gamtos ir socialinės aplinkos pažinimas iš arti. Tokios veiklos stiprina mokymo(si) motyvaciją, ugdo bendrąsias kompetencijas“, – sako lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė Irena Šimanskienė.
Projekto „Kokybės krepšelis“ metu gimnazija suorganizavo 13 edukacinių mokomųjų pamokų Lietuvoje. „Mokiniams ugdymo(si) procesas vyko Kauno tvirtovės VII forto gamtos ir tiksliųjų mokslų laboratorijose, Metelių regioniniame parke, Dzūkijos nacionaliniame parke ir kitose edukacinėse aplinkose“, – sako biologijos mokytoja metodininkė Vilma Mielaikienė.
„Iš edukacinių pamokų sugrižę mokiniai pasidalija, ką naujo sužinojo, kokias patirtis gali realiai pritaikyti savo veikloje, gyvenime. Tai, ką pamatai iš arti, palieti rankomis, visada įsimeni geriau – tokiu būdu mokiniai pajunta mokslo pažinimo džiaugsmą“, – išvykų naudą pabrėžia matematikos ir fizikos mokytoja Jolita Mensevičienė.
Jai pritaria ir pradinių klasių mokytoja Sigutė Žvinakienė. Jos teigimu, pradinukams itin svarbios naujos, jų amžių atitinkančios ir kompetencijas ugdančios patirtys edukacinėse išvykose. Jau aplankytas Tado Ivanausko muziejus Kaune.
„Mokinių nuomone, ugdymasis įvairiose aplinkose skatina bendravimą ir bendradarbiavimą, leidžia įgyti dalykinių kompetencijų, prisiimti atsakomybę už veiklos rezultatus, skatina toleranciją ir lyderystę, turi įtakos mokymosi rezultatams“, – sako Asta Gudelaitienė, anglų kalbos vyresnioji mokytoja.
Gimnazijoje įgyvendinus projekto „Kokybės krepšelis“ veiklas pagerėjo mokymosi kokybė, juntamas ryškus skaitmenizacijos ir vizualizacijos proveržis.
Biologijos mokytoja Vilma Mielaikienė pasakoja apie šiuolaikiškų mokymo(si) priemonių naudą mokymo(si) procese, nes jos skatina aktyvų mokinių dalyvavimą pamokoje, norą mokytis ir dirbti komandoje: „Papildžius gamtos mokslų laboratorijos bazę mokymo(si) priemonėmis, atsirado galimybė atlikti daugiau praktinių darbų, mokiniams mokytis tapo įdomiau, o tai turėjo įtakos jų geresniems rezultatams.“
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Edita Simanavičienė pasidžiaugia įsigytais Lego mindstorms robotukais: „Konstruojant ir programuojant robotukus mokomasi taikyti problemų sprendimo metodą realioje aplinkoje, lavinami bendravimo ir komandinio darbo įgūdžiai.“
Pasak Editos Simanavičienės, jau susitarta dėl tolesnio patyriminio ir STEAM ugdymo strategijų įgyvendinimo bendradarbiaujant su Alytaus kolegijos STEAM centru ir tęstinio ugdymo skaitmenizavimo bei inovacijų diegimo ugdymo(si) procese.
Alytaus rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vyriausiasis specialistas Vytautas Paškevičius sako, jog Butrimonių gimnazija viena iš trijų Alytaus rajono gimnazijų, dalyvaujančių projekte „Kokybės krepšelis“: „Nuo pirmųjų projekto dienų gimnazijos vadovai skyrė daug dėmesio, formavo komandas, analizavo situaciją ir planavo veiklas bei priemones toms veikloms įgyvendinti. Gimnazija ir toliau siekia tobulėti, tai daro naudodamasi projekto „Kokybės krepšelis“ galimybėmis: tobulina ugdymo organizavimą, didelį dėmesį skiria ugdymo veikloms diferencijuoti ir individualizuoti. Kadangi gimnazija yra nuolatinė konkurso „Mokyklų edukacinės erdvės“ dalyvė, pedagogai stengiasi ugdymo procesą organizuoti įvairiose edukacinėse erdvėse. Visos gimnazijos veiklos vyksta įtraukiant visus bendruomenės narius.“
Pasak Eglės Mačionienės, mokyklos konsultantės, Lazdijų švietimo centro direktorės, Butrimonių gimnazijos mokytojų komandai pavyko sutelkti pastangas rengiant ir įgyvendinant mokyklos veiklos tobulinimo planą, kuriant ir plėtojant bendruomenės susitarimų kultūrą: „Gimnazija yra atvira naujoms iniciatyvoms, demonstruoja gebėjimą valdyti pokyčius. Dvejus metus trukęs projektas baigsis. Esu įsitikinusi, kad Butrimonių gimnazijos bendruomenei pavyks ne tik pagerinti mokinių pasiekimus, bet ir toliau drąsiai įveikti vis naujus iššūkius, puoselėjant bendradarbiavimu grįstą mokyklos pažangos kultūrą.“
Nacionalinės švietimo agentūros įgyvendinamas projektas „Kokybės krepšelis“ finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis. Projekto tikslas – pagerinti mokinių ugdymosi pasiekimus, įgyvendinant pokyčius savivaldybėse ir mokyklose. Projektas aprėpia 270 bendrojo ugdymo įstaigų. Bendra šio projekto vertė siekia 30,32 mln. eurų. Mokykloms skiriamos tikslinės lėšos veiklos tobulinimo planui įgyvendinti per dvejus mokslo metus. Projekto trukmė – 2019–2023 metai.
Užs. Nr. 039
Popierinė "Alytaus naujienos" laikraščio prenumerata
Norėdami užsiprenumeruoti popierinę "Alytaus naujienos" laikraščio versiją rašykite mums el. paštu: skelbimai@ana.lt ir nurodykite savo vardą, pavardę ir adresą, kuriuo turėtų būti pristatomas laikraštis. Kai tik gausime jūsų laišką, informuosime Jus dėl tolimesnių žingsnių.
Komentarai
Palikite savo komentarą
stuck with your Coursework…
Komentaras
stuck with your Coursework Writing? For your best academic assistance Assignment Tutor, UK provides the best assistance of coursework writing services
. I am passionate about…
Komentaras
. I am passionate about content Writing and provide writing services. Now students can avail the best services o coursework writing help uk
so that they can easily…
Komentaras
so that they can easily achieve good marks in their semester exams. It is a really good opportunity for students and professionals. coursework writing services uk
ncie
Komentaras
ncie
What you say has something…
Komentaras
What you say has something right to the fact. Educational environment decides a lot of things for children formation.
Relax with Cookie clicker online
It's great to read out your…
Komentaras
It's great to read out your motivational content on educational awareness, it seems so amazing that you are working to make students aware of this educational stuff and your writing skills are also quite great. As a research writer working at Essay Mills I'm also trying my best to write educational and academic help articles to provide help to students all over the world.
I can see that you are an…
Komentaras
I can see that you are an expert in your field! I am launching a smash karts website soon, and your information will be very useful for me. Thank you for all of your assistance, and best wishes for further success in yours.