Muitinės Alytaus krovinių posto nebelieka: kas toliau?
Brangus posto išlaikymas ir kokių reikalavimų neatitinka
Kauno teritorinės muitinės Alytaus krovinių postas maždaug du dešimtmečius veikia Naujojoje gatvėje, privačioje teritorijoje ir patalpose, kurios priklauso verslininko Valiaus Smaidžiūno vadovaujamai bendrovei „Aiginta“. Pastaroji, be kitų veiklų, vykdo ir krovinių gabenimą automobiliais.
Dar prieš dvejus metus, kai buvo iškilęs klausimas dėl krovinių posto, kaip neatitinkančio reikalavimų, uždarymo, Muitinės departamento atstovai pabrėžė, kad departamentui teisės aktai neleidžia investuoti į privačią teritoriją. Taip pat minėta, kad ir savivaldybė negali dėti investicijų į tokią teritoriją.
Šį trečiadienį vykusiame miesto verslininkų ir savivaldybės vadovų susitikime su Muitinės departamento atstovais tai akcentavo ir Kauno teritorinės muitinės, kuriai priklauso Alytaus krovinių postas, direktorius Juozas Ragelis: „Ne kartą pasitarimo dalyvius informavome apie esamos Kauno teritorinės muitinės Alytaus krovinių posto infrastruktūros neatitikimą keliamiems reikalavimams, apie pastatų ir teritorijos, kurioje įsteigtas postas, savininko nenorą investuoti į posto infrastruktūros pritaikymą nustatytiems reikalavimams.“
Paminėti konkretūs trūkumai poste – nėra automobilių numerių nuskaitymo sistemos, įvažiavimai į postą ir išvažiavimai neatitinka reikalavimų. Taip pat baigiasi ir posto teritorijos bei pastatų savininko sutartis su Kauno teritorine muitine, apie tai pranešta miesto savivaldybei ir regiono verslui.
Muitinės departamento Muitinės kontrolės organizavimo skyriaus vedėjas Laimis Žlabys tvirtino, kad Kauno teritorinei muitinei, atsižvelgiant į santykinai nedidelį Alytaus regiono verslo, vykdančio tarptautinę prekybą, poreikį naudotis muitinės paslaugomis, netikslinga svarstyti apie investavimą į posto statybą.
Akcentuota, kad pagal statistinius duomenis, kurie parodo mažas Alytaus regiono verslui suteiktų paslaugų apimtis Alytaus krovinių poste praėjusių metų sausio–rugsėjo mėnesiais, čia neefektyvu teikti muitinio įforminimo formalumus.
Tad dabartinio posto išlaikymas muitinei tampa per brangus.
Alytaus krovinių postą uždarius nuo balandžio, artimiausi postai nuo Alytaus lieka Kaune ir Marijampolėje.
„Krovinių patikra miestui yra labai svarbi“
Susitikime su muitinės atstovais dalyvavusio miesto savivaldybės administracijos direktoriaus Rolando Juonio teigimu, jei mieste neliktų muitinės posto, būtų apsunkintas krovinių judėjimas.
„Krovinių patikra miestui yra labai svarbi, todėl dėl to su verslininkais susitinkame ne pirmą kartą, šįkart į susitikimą pakvietėme ir muitinės atstovus. Jei nelieka krovinių posto, galbūt galima vietoj jo įsteigti muitinės patikros vietą“, – kėlė klausimą miesto mero pavaduotojas Šarūnas Klėgeris.
Turimais savivaldybės administracijos duomenimis, dabar veikiančio krovinių posto paslaugomis naudojasi per 100 Alytaus apskrities įmonių.
Susitikime dalyvavęs „Aigintos“ direktorius V.Smaidžiūnas sakė du kartus kreipęsis į muitinės vadovus, prašydamas paaiškinti, kokių reikalavimų neatitinka krovinių postas, tačiau atsakymų atseit negavęs.
Kauno teritorinės muitinės atstovai paneigė, kad buvo neatsakyta verslininkui, nes informacija apie pasikeitusius reikalavimus muitinės įstaigoms įrengti buvo išsiųsta visiems teritorijų, kuriose įsteigti postai ir muitinio tikrinimo vietos, savininkams.
Šį trečiadienį susitikime su muitininkais dalyvavę verslininkai, pavyzdžiui, „Kauno grūdų“, „Sofa Brands“ atstovai, kuriems reikalingos muitinės paslaugos, teigė, jog jiems nesvarbu, kaip ši vieta vadinsis – postu ar patikros vieta, svarbiausia, kad toks taškas Alytuje būtų.
Verslininkai pabrėžė, kad muitinės vieta Dzūkijos sostinėje taps ypač svarbi įvykus „Brexitui“ – Jungtinės Karalystės pasitraukimui iš Europos Sąjungos, kai verslo naudojimasis muitinės paslaugomis gali padidėti 20–30 proc. Muitinės atstovai prognozuoja šį padidėjimą 9 proc.
Kaip pastebėjo Kauno teritorinės muitinės direktorius J.Ragelis, kai kurios didžiosios Alytaus įmonės savo teritorijoje yra įsisteigusios aštuonias prekių pateikimo muitinei vietas, tad joms mieste veikianti muitinės vieta nėra aktuali. Tačiau susitikime dalyvavę verslininkai iš miesto valdžios reikalavo imtis iniciatyvos vietoj krovinių posto steigti muitinio tikrinimo vietą.
Vicemeras susitiko su teritoriją postui suteikusiu verslininku
Susitikime su muitinės atstovais ne kartą klausta, kokie reikalavimai keliami muitinės patikros vietai, jeigu ji atsirastų uždarius krovinių postą.
Kauno teritorinės muitinės atstovai tvirtino, kad dėl tokios vietos steigimo turi būti suinteresuotas verslas ir savivaldybė, o jai keliami panašūs reikalavimai kaip ir postui, tik skirtumas toks, kad muitinė už patikros vietą nemoka nuomos mokesčio, nepadengia kitų su jos išlaikymu susijusių išlaidų, kaip buvo daroma veikiant krovinių postui privačioje teritorijoje. Muitinio tikrinimo vietoje pagal poreikį gali dirbti vienas muitininkas.
Iš karto po vykusios diskusijos su muitinės atstovais vicemeras Š.Klėgeris susitiko su krovinių postui teritoriją suteikusiu verslininku V.Smaidžiūnu dėl galimybės vietoj posto įsteigti patikros vietą.
„Kalbėta apie du variantus. Apie galimybę tartis su muitinės tarpininkais dėl muitinio tikrinimo vietos steigimo arba steigti suinteresuotų pusių asociaciją norint įkurti tokią vietą. Savivaldybė tikrai negali investuoti į privačią teritoriją dėl verslui reikalingo subjekto įkūrimo, tačiau imasi iniciatyvos jam padėti kviesdama diskusijų ir siekdama kartu ieškoti sprendimo būdų“, – sakė Š.Klėgeris.
Tad, ar Alytuje vietoje balandį uždaromo krovinių posto atsiras muitinio tikrinimo vieta, labiausiai priklausys nuo vietinio verslo susitelkimo, suinteresuotumo ir savivaldybės pastangų jį suvienyti bendram siekiui.
Panaikinus postą, vėliau jo…
Komentaras
Panaikinus postą, vėliau jo niekas naujai nekurs. Jokie užsienio investuotojai į tokį apsimyž.Iių miestą neinvestuos. Labant Alytui.... Totali destrukcija....
O kam tokiam nykstančiam…
Komentaras
O kam tokiam nykstančiam miestui muitinė? Dėl dviejų įmonių? Taigi parvažiuojant nuo Kalvarijos pakeliui Marijampolė. Arba galima muitininką parsivežti iš Kauno su įmonės lengvuoju automobiliu.
Nusispjaut Smaidžiūnui ant…
Komentaras
Nusispjaut Smaidžiūnui ant kolegų verslininkų. Dar apsimeta šlanga, kad atseit negavo jokios informacijos. Tingi užpakalį pajudinti arba pinigų gaila. Gal geriau muitininkai l'ai pasieško kitų patalpų, o nelieka pas skrudžą.
Paskutinis komentaras ,ko…
Komentaras
Paskutinis komentaras ,ko gero "nusipelnusio Alytui" daugėlos?
Įdomu ar čia šitam mieste…
Komentaras
Įdomu ar čia šitam mieste kuria naujas darbo vietas, ar čia tik naikinama, jau darosi baisu gyventi, nes kuo toliau tuo daugiau bedarbių, baisu išeit į gatvę, nes gali gauti per galvą. Reikia gelbėti mūsų miestą .
Kam naudingas Alytays…
Komentaras
Kam naudingas Alytays nykimas per visas sritis. Pradedant nuo savivaldos ir kitur kur likę? Kokiom šeimom nuo to nauda?
Alytuj visi mato. Kad nuo…
Komentaras
Alytuj visi mato. Kad nuo anos kadencijos padidėjęs nuosmukis per savivaldą šioje kadencijoje dar labiau grimzta. Esami miesto valdžios atsakingiausiuose postuose teūksta ūkinės kompetencijos. Net ir noro suvokt problemas ir spręst. Nėra kada eksperimentuot. Per tarybą reikia rimto lyderio su savybėm. Stipria ūkine kompetencija ir ypač sugebėt dirbt per es paramos projektus. Savivaldybėj dirbo Sonata stipri šiose srityse. Bet esamų valdžioje tai nedomino. Ir ją persiviliojo Lazdijų savivaldybė. Kur per projektus suaktuvėjo. Taryboj yra stiprus buvęs meras Č.D.. Bet ir jo stiprių pusių esami valdžipje neišnaudoja. Patiems be šansų. Nors mero patirtis politikoj solidi, jam neįkandami tokie dalykai. Kur pristraukė patarėją, tokio niekad prie savivaldos negalima prileist. Daugiau nesimato. Juolab laikas nelaukia. Pokyčių reikia. Arba nespės paskui sunkėjančias pasekmes.
Komentuoti