Automobilių statymo mieste sprendimai. Ar jie sutampa su Alytaus miesto vizija? (4)

Tai tik šiek tiek daugiau negu šalies vidurkis (1 tūkst. gyventojų teko 466 individualieji lengvieji automobiliai). Automobilių parkavimas išlieka viena opiausių šio laiko didmiesčio problemų, mat automobilių skaičius didėja, o ploto jiems statyti dėl urbanizacijos – mažėja.
Apžvelgsime, kokie galimi sprendimai šioms problemoms mažinti. Sprendimų ieškoma nuolatos, jie pateikti ir 2018 metais patvirtintame Alytaus miesto darnaus judumo veiksmų plane, tačiau laikas bėga, ir situacija keičiasi greičiau negu įgyvendinami jau numatyti sprendimai.
Automobilių statymo vietų plėtros prie daugiabučių kiemuose sprendimai.
Sprendimais siekiama atlaisvinti gatvių važiuojamąją dalį, kad automobiliai nebūtų statomi ant žaliųjų vejų ir draudžiamose vietose:
1. Praplėsti prie daugiabučių esamas automobilių parkavimo aikšteles. Praplatinti gatves ir įvažiavimus į daugiabučių aikšteles, praplėtimo vietose įrengiant automobilių parkavimo vietas.
Pliusai: santykinai nedideli įrengimo kaštai.
Minusai: reikia papildomos vietos, mažėja žaliųjų, visuomeninėms reikmėms skirtų plotų.
2. Daugiaaukštės antžeminės automatizuotos automobilių aikštelės.
Pliusai: taupomas užstatymo plotas, padidėja automobilio sauga.
Minusai: nėra estetiška aplinkos bendrai vizualizacijai (mentaliteto ir neįprastumo klausimas, bet jis laikinas), sprendimas reikalauja didelių įrengimo lėšų.
3. Daugiaaukštės požeminės automatizuotos automobilių statymo aikštelės.
Pliusai: negadina bendro aplinkos vaizdo, padidėja automobilio sauga, taupomas užstatymo plotas.
Minusai: brangiau, palyginti su antžeminėmis automatizuotomis parkavimo sistemomis, negalima statyti automobilių su dujine įranga, reikalinga priešgaisrinė sistema, trukdo požeminės komunikacijos.
4. Reikėtų supaprastinti automobilių parkavimo aikštelių įrengimo prie daugiabučių tvarką, didinti finansuojamą aikštelėms įrengti lėšų dalį.
Automobilių statymo vietų miesto centrinėje dalyje ir prie visuomeninių pastatų sprendimai.
Sprendimais siekiama sudaryti sąlygas atvykstantiems svečiams, interesantams ir lankytojams pastatyti automobilius miesto centrinėje dalyje, prie visuomeninių pastatų ir mažinti oro taršą:
1. Vienas iš sprendimo būdų – apmokestinti statymo vietas miesto centre darbo dienomis. Siekiant išvengti automobilių statymo aplinkiniuose kiemuose, įrengti automatinius užtvarus. Kaip kompleksinis sprendimas tokiu atveju galėtų būti už miesto įrengta nemokama automobilių parkavimo aikštelė, iš kurios būtų galima operatyviai pasiekti reikiamą įstaigą, ir susisiekimo laikas bei kaštai turi būti ženkliai mažesni negu automobilio laikymas šalia visuomeninio pastato arba apkrautos vietos. Susisiekimas vykdomas ekologišku transportu.
2. Apsvarstyti, kokius savivaldybės skyrius, kuriuose didžiausias lankytojų srautas, iškelti iš miesto centro arba ir visą savivaldybę.
3. Riboti didesnių prekybos centrų atsiradimą miesto centre ir prieigose, jeigu neišsprendžiamos automobilių statymo vietos.
4. Įrengti mokamas požemines ir antžemines automatizuotas automobilių aikšteles.
5. Įvesti parkavimo ribojimą automobiliams lyginėmis ir nelyginėmis mėnesio dienomis pagal automobilio valstybinio registracijos numerio paskutinį skaičių (dar nėra tokio kelio ženklo, bet, esant būtinybei, galima inicijuoti jo įteisinimą).
6. Riboti automobilių eismą mieste, priklausomai nuo jų taršos.
7. Plėsti esamas automobilių aikšteles.
8. Privalomas požeminės arba automatizuotos antžeminės automobilių aikštelės įrengimas statomiems naujiems pastatams miesto centre.
9. Plėtoti esamo viešojo transporto funkcionalumą ir patrauklumą. Galimi sprendimo būdai: mažinti viešojo transporto bilieto kainą subsidijuojant, atsisakyti mokesčio tam tikrais maršrutais arba tikslinėms keleivių grupėms, padaryti viešąjį transportą nemokamą, derinti maršrutų intensyvumą.
10. Propaguoti, skatinti darbuotojus į darbą vykti vienu automobiliu ar viešuoju transportu.
11. Plėtoti ir propaguoti susisiekimo dviračiais patrauklumą, diegiant ir plėtojant dviračių susisiekimo infrastruktūrą.
Turėtų būti įvestas reikalavimas, įrengiant naujas automobilių parkavimo aikšteles, numatyti/įrengti elektromobilių krovimo stoteles, atvesti elektros įvadą.
Paprastai veiksmingiausias būna kompleksinis sprendimas, priimtas atlikus išsamią studiją. Pagrindinė taisyklė, kuria reikia vadovautis, keičiant visuomenėje nusistovėjusią tvarką: pateikti alternatyvas, kurios turi būti patrauklesnės nusistovėjusiai tvarkai, ir paaiškinti, kodėl tai daroma, pateikti ilgalaikius tikslus, pliusus, minusus bei visada užtikrinti viešumą.
Alytaus krašto mokslininkų draugijos „Vizija“ prezidentas, Alytaus kolegijos docentas dr. Rytis Zautra

Popierinė "Alytaus naujienos" laikraščio prenumerata
Norėdami užsiprenumeruoti popierinę "Alytaus naujienos" laikraščio versiją rašykite mums el. paštu: skelbimai@ana.lt ir nurodykite savo vardą, pavardę ir adresą, kuriuo turėtų būti pristatomas laikraštis. Kai tik gausime jūsų laišką, informuosime Jus dėl tolimesnių žingsnių.

Komentarai
Palikite savo komentarą
Reikia tik kantrybės , dar…
Komentaras
Reikia tik kantrybės , dar po 5 - 10 metu alytui neliks gyventoju , ištuštės ir esamos apytuštės gatvės [ beje butu kainos ir toliau sparčiai kils , ka norėt - paspirtukai juk ir ---dukai]
tik problema buvo ir bus.Jau…
Komentaras
tik problema buvo ir bus.Jau dabar stipriai mazinami zalieji plotai prie daugiabuciu,irengiant vis daugiau vietu automobiliams,o aiksteles tampa panasios i automobiliu turgu.Verkia,kad blogas gyvenimas,bet 2 asmenu seima aiksteleje prie daugiabucio laiko 3 masinas ir jiems tai normalu.Geros dienos.
net i swedbanka kad ir 5…
Komentaras
net i swedbanka kad ir 5 minutems nera kur palikti automobilio kazkos durnynas centre.
Oro virpinimas. Koks…
Komentaras
Oro virpinimas. Koks konkretus sprendimas ? Ar suvokia rašantis Alytaus konkrečių problemų mastą ?