Laiš­ki­nin­kas – ver­gas? (3)

Pastas
Zi­tos Stan­ke­vi­čie­nės nuotr.
– Kodėl prenumeruojamus spaudos leidinius gauname tik apie vidurdienį, o kartais tik kitą dieną? Kada pasikeis situacija? Kai kuriomis šių metų sausio dienomis redakcijos darbuotojai vienu metu į šiuos klausimus atsakinėjo visais tarnybiniais telefonais, nukreipdavo teirautis pašto darbuotojų. Pastarieji aiškindavo, kad laikini vėlavimai atsirado dėl 7–9 apsirgusių laiškininkų. Tačiau dabar „Alytaus naujienų“ redakciją pasiekė desperatiškas Alytaus paštininkų nusiskundimas vergiškomis darbo sąlygomis, nepakeliamais krūviais ir skurdžiais atlyginimais.

Vi­siems at­ro­do, kad laiš­ki­nin­ko dar­bas yra la­bai leng­vas, jie nie­ko ne­vei­kia, tik vaikš­to po na­mus sa­vo ma­lo­nu­mui. Ir aš taip gal­vo­jau, kol ne­pra­dė­jau dirb­ti Lie­tu­vos pa­šte. Keis­ta, kaip grei­tai ga­li ap­si­vers­ti vis­kas aukš­tyn ko­jom.

Laiš­ki­nin­kas, at­ėjęs į dar­bą, ne­iš­ei­na iš kar­to į sa­vo ra­jo­ną. Dar­bas daž­niau­siai pra­si­de­da nuo 6 va­lan­dos ry­to. At­ėjęs į dar­bą laiš­ki­nin­kas pa­si­i­ma iš lan­ge­lio pa­pras­tus laiš­kus, o iš ki­to re­gist­ruo­tus.

Jų kie­kiai bū­na la­bai įvai­rūs. Vie­nai die­nai ga­li bū­ti ir 30 re­gist­ruo­tų (tai reiš­kia, kad tu­rės ap­lan­ky­ti tris­de­šimt pa­što klien­tų, lauk­ti, kol jie ati­da­rys du­ris, ir įteik­ti re­gist­ruo­tą laiš­ką ar­ba siun­ti­nį) ir nuo 100 iki 200 laiš­kų bei nuo 20 iki 60 laik­raš­čių.

Ki­tą die­ną ga­li bū­ti ir dvi­gu­bai vis­ko. O kai su­ei­na są­skai­tos, tai oho koks kie­kis vie­nam laiš­ki­nin­kui ten­ka. Pa­skai­čia­vus vi­dur­kį mė­ne­sio ga­le ga­li bū­ti apie 7 tūkst. laiš­kų, 900 laik­raš­čių, 500 re­gist­ruo­tų laiškų.

Ne­skai­tant ki­tų pa­slau­gų, ku­rias mes tu­ri­me at­lik­ti: pre­ky­ba pa­što pre­kė­mis – yra pri­vers­ti pre­kiau­ti ar­ba pa­tys pirk­ti pre­kes, pa­šal­pos, žur­na­lų, laik­raš­čių už­sa­ky­mas, pa­im­ti laiš­kus iš įstai­gų, su ku­rio­mis Lie­tu­vos pa­štas su­da­ręs su­tar­tis.

Tai­gi, pa­si­ė­męs vi­są tos die­nos kie­kį, laiš­ki­nin­kas tu­ri su­si­skai­čiuo­ti kie­kį ir su­si­dė­ti pa­gal ei­liš­ku­mą. Tai ga­li už­truk­ti nuo 40 mi­nu­čių iki va­lan­dos ir dau­giau. Pas­kui ke­liau­ja į sa­vo ra­jo­ną ir vis­ką iš­ne­šio­ja. Pa­si­klau­so dar gy­ven­to­jų prie­kaiš­tų, kad ne lai­ku ga­vo spau­dą.

Taip nu­ti­ko, kad 2019 me­tais sau­sio mė­ne­sį at­vy­ko val­džia iš Vil­niaus. Su­si­rin­ki­mas vy­ko po dar­bo va­lan­dų, už­tru­ko apie dvi va­lan­das, už ku­rias laiš­ki­nin­kas nie­ko ne­gaus pa­pil­do­mai prie al­gos. Ir pa­reiš­kė, jog nuo ge­gu­žės mė­ne­sio iš 12 vaikš­čio­ja­mų ra­jo­nų liks tik 7 ra­jo­nai. Tai­gi bus at­leis­ti net 5 dar­buo­to­jai. Šių ra­jo­nų dy­džiai bu­vo nuo 0,7 eta­to iki vi­so eta­to.

O jun­gia­mi ra­jo­nai: 0,7 ir 0,9 eta­to ir pa­da­ro­mas vie­nas eta­tas, už tą pa­tį at­ly­gi­ni­mą; to­liau 1,0 ir 0,95 eta­to į vie­ną su­jun­gia ir duo­da vie­ną eta­tą už tą pa­tį at­ly­gi­ni­mą. Prie­dų jo­kių ne­gau­na­me, ne­bent at­ski­rai už su­pre­kiau­tas pre­kes. Duo­da į ran­kas elek­tri­nį dvi­ra­tį ir pra­šom dirb­ti.

Pa­sak val­džios, šiuo me­tu mū­sų ėji­mo grei­tis 3 km/h, o dvi­ra­čiu bus 9 km/h. Mes ne tik ne­šio­si­me vi­są spau­dą, bet dar kar­tu nuo dau­gia­bu­čio iki ki­to dau­gia­bu­čio tu­rė­si­me stum­tis dvi­ra­tį, jį pri­ra­ki­nė­si­me prie kiek­vie­nos laip­ti­nės ir grį­žę at­si­ra­ki­nė­si­me. Tai tik­rai „grei­čiau“ ap­tar­nau­si­me tą ra­jo­ną!

Jei­gu pra­dur­si­me pa­dan­gą, tai tą dvi­ra­tį tu­rė­si­me par­si­temp­ti at­gal į pa­štą. Bet pa­grin­di­nis val­džios ar­gu­men­tas – mums nie­ko ne­rei­kės neš­tis ant pe­čių! O dvi­ra­čio kai­na ne ma­žes­nė nei 2 tūkst. eu­rų, o dar ir ap­tar­na­vi­mas ir prie­žiū­ra kai­nuos kiek­vie­ną mė­ne­sį. Dvi­ra­čius gaus tik ma­žes­nių mies­tų dar­buo­to­jai. Tai­gi, val­džia tei­gia, kad taip pa­leng­vi­na laiš­ki­nin­kui dar­bą ir pa­ge­ri­na dar­buo­to­jo dar­bo są­ly­gas.

Tik ne­aiš­ku, ku­riems laiš­ki­nin­kams pa­ge­rins: ar tiems, ku­riuos at­leis iš dar­bo, ar tiems, ku­rių krū­vis pa­dvi­gu­bės.

Kaip jau dau­gu­ma aly­tiš­kių ži­no, nuo sau­sio mė­ne­sio pa­štas pe­rė­mė da­lį laik­raš­čių ir žur­na­lų iš pri­va­čios įmo­nės, ku­ri at­ski­rai ne­šio­jo. O nuo va­sa­rio per­im­si­me visą li­ku­sią spau­dą. Jos kie­kiai kiek­vie­na­me ra­jo­ne ski­ria­si, bet, pa­vyz­džiui, ket­vir­ta­die­nį ir šeš­ta­die­nį jų ga­li bū­ti nuo 50 iki 100 ir dau­giau (o apie svo­rį iš­vis pa­ty­lime).

Ten dir­bo at­ski­ri žmo­nės ir jie gau­da­vo at­ly­gi­ni­mus vien tik už spau­dos iš­ne­šio­ji­mą. O mes, pe­rė­mę vi­są tą kie­kį, prie al­gos pa­pil­do­mai ne­gau­si­me nė cen­to. Jau da­bar žmo­nės skun­džia­si, kad vė­lai gau­na laik­raš­čius, o kas bus ta­da, kai su­jungs tuos ra­jo­nus!!!

Mū­sų nuo­mo­nė nie­kam ne­rū­pi. Su­jun­gus du ra­jo­nus, net va­žiuo­jant au­to­mo­bi­liu bus ne­įma­no­ma vis­ko lai­ku iš­neš­ioti, o dvi­ra­čiais iš vi­so ne­pa­jėg­sim, jau da­bar mes pa­var­gę grįž­ta­me. Ge­rai su­pran­tame gy­ven­to­jus, ku­rie no­ri, kad jų siun­ti­niai ir spau­da at­ke­liau­tų lai­ku į na­mus, bet po to, kai su­jungs ra­jo­nus, apie tai ga­li­ma bus pa­mirš­ti.

Vai­ruo­jan­tys au­to­mo­bi­lius laiš­ki­nin­kai va­žiuo­ja sa­vo au­to­mo­bi­liais, gau­na už nu­omą ir trans­por­to nu­si­dė­vė­ji­mą ne per dau­giau­sia. Ku­ro duo­da pa­štas, ta­čiau ku­ro nie­kad ne­už­ten­ka vi­sam mė­ne­siui, nes tie, ku­rie ren­gė marš­ru­tus, neat­si­žvel­gė į tai, kad nors že­mė­la­py­je yra ke­lias, iš tik­rų­jų ten jo nė­ra. Laiš­ki­nin­kas, vai­ruo­jan­tis au­to­mo­bi­lį, pri­va­lo im­ti vis­ką, o pės­čia­sis – iki 10 kg mo­te­rys ir iki 15 kg vy­rai. Bū­na die­nų, kad nė­ra ka­da at­si­kvėp­ti ir dir­ba be per­trau­kė­lės (nors pie­tūs pri­klau­so), kad tik grįž­tų iki sa­vo dar­bo va­lan­dų pa­bai­gos. Kai­mo ke­liai bū­na ne­iš­va­žiuo­ja­mi, rei­kia lau­žy­ti sa­vo au­to­mo­bi­lius.

Tai­gi, vi­si ga­li­me pa­si­džiaug­ti ga­vę nau­jas trans­por­to prie­mo­nes, di­des­nius kie­kius spau­dos bei at­leis­tais dar­buo­to­jais ir su­jung­tais ra­jo­nais. VA­LIO!!!

 Aly­taus laiš­ki­nin­kai

 

 

 

 

    Komentarai


    Palikite savo komentarą

    Ribotas HTML

    • Leidžiamos HTML žymės: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
    • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
    • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

    Komentaras

    Įspūdis apie Lietuvos Paštą. Dažnai tenka eiti pro Alytaus C. Paštą ir matyti lauke besidriekiančias eiles. Klientams didelis nepatogumas, darbuotojams milžiniškas krūvis. Nuoširdžiai suprantu laiškininkus nešiojančius į namus korespondenciją ir net siuntinius. Atkreipiau dėmesį į jų ėjimo greitį, tiesiogine to žodžio prasme moterys su krepšiu bėga norėdamos laiku suspėti. Absurdas, jeigu neva "taupat" ar "optimizuojant" rengiamasi vos ne per pusę sumažinti jų skaičių. Alytiškiai turėtų visais būdais palaikyti ir laiškininkus, ir Alytaus centrinio pašto ofiso darbuotojus.

newspaper

Popierinė "Alytaus naujienos" laikraščio prenumerata

Norėdami užsiprenumeruoti popierinę "Alytaus naujienos" laikraščio versiją rašykite mums el. paštu: skelbimai@ana.lt ir nurodykite savo vardą, pavardę ir adresą, kuriuo turėtų būti pristatomas laikraštis. Kai tik gausime jūsų laišką, informuosime Jus dėl tolimesnių žingsnių.

newspaper

Prenumeruokite „Alytaus naujienos” elektroninę versiją. Ir kas rytą laikraštį gausite į savo el. pašto dėžutę.