„Vienose gatvėse – asfaltas ant asfalto, kitose ir toliau lieka žvyras” (352)
– Ar tiesa, kad Aplinkos ir plėtros komitetas užprotestavo kai kurių gatvių tvarkymą, kai asfaltas buvo klojamas ant asfalto?
– Pastaruoju metu buvo numatyta apie dešimt būtinų taip tvarkyti gatvių. Suprantu, kai antras asfalto sluoksnis klojamas judrioje Statybininkų gatvėje. Bet kai asfaltas ant asfalto pradėtas pilti, pavyzdžiui, Liškiavos gatvėje, kurioje nėra didelių automobilių srautų, jau kažkoks nesusipratimas.
Matyt, savivaldybės administracijos Statybos skyriaus specialistai taip norėjo pasitarnauti saviems, todėl Aplinkos ir plėtros komitetas tai užprotestavo.
Mieste yra daugiau kaip 40 kilometrų žvyruotų gatvių, reikia galvoti apie jų greitesnį asfaltavimą, o ne gerinti važiavimo sąlygas ir taip neblogos padėties gatvėse.
Prieš ketverius metus savivaldybės administracija buvo nupirkusi paslaugą sureitinguoti žvyruotas gatves pagal svarbą miestui ir automobilių srautą, kad pagal tokį sąrašą jos būtų asfaltuojamos.
Alytiškiai ne kartą skundėsi savivaldybei, kad žvyruotos gatvės yra neteisingai sureitinguotos, – jų manymu, aukštesnėje vietoje atsidūrė mažesnio judrumo gatvės, žemyn nustumtos intensyviau automobilių važinėjamos gatvės.
Tačiau iki šiol į tokį gyventojų skundą nereaguojama. Mūsų Aplinkos ir plėtros komitetas rugsėjį kreipėsi į miesto savivaldybės administraciją, kad ši savo ruožtu kreiptųsi į žvyruotų gatvių reitingą sudariusią įmonę su prašymu nurodyti reitingavimo kriterijus.
Atsakymo kol kas dar nesulaukėme.
– Kiek žinau, šiuo metu savivaldybės administracija ir Jūsų atstovaujamas komitetas sulaukia gyventojų nusiskundimų dėl užtvertų gatvių, savavališkai užsitvertų automobilių stovėjimo aikštelių, nebaigtų, net žmonėms pavojų keliančių, statinių. Tačiau gyventojai sunkiai sulaukia palankių sprendimų. Kodėl taip yra?
– Gyventojai iš tiesų dėl to skundžiasi. Dvejus metus savivaldybei skundėsi Saulėnų gatvės gyventojai dėl užtvertos gatvės. Vieni į ją galėjo įvažiuoti nuo Putinų mikrorajono pusės, kiti – nuo vadinamosios sanatorijos.
Pagaliau užtvarai šį rudenį buvo pašalinti.
Jau daug metų užtverta Seinų gatvė ir gyventojai niekaip negali pasiekti, kad ji būtų atitverta.
Kitas pavyzdys – miesto centre, prie „Šolenos“, užsitverta automobilių stovėjimo aikštelė. Netoli šios vietos daugiabučio kieme stovi apleisti nebaigtos statybos statiniai, keliantys grėsmę gyventojams, ypač vaikams. Dėl to žmonės kreipėsi į savivaldybę, bet kol kas irgi jokios reakcijos.
Miesto savivaldybės administracijoje veikia Viešosios tvarkos skyrius, jam pirmiausia turėtų rūpėti šie klausimai. Bet, pasirodo, nerūpi.
Aplinkos ir plėtros komitetas artimiausiu metu užsiims minėtų klausimų sprendimu ir reikalaus, kad savavališkų užtvarų, grėsmę keliančių pastatų kontrolę vykdytų ir imtųsi iniciatyvos juos pašalinti atsakingi savivaldybės administracijos skyriai.
– Jūs, kaip miesto tarybos narys, daug bendraujate su daugiabučių namų bendrijų vadovais. Ne vienas Jums yra skundęsis, kad savivaldybės taryba nori priimti naujas bendro naudojimo patalpų administracinės priežiūros ir kontrolės taisykles, kurios apribotų šių bendrijų savarankiškumą. Ar tai pagrįsta bendrijų pirmininkų baimė?
– Iš tikrųjų savivaldybės tarybai buvo teiktos svarstyti tokios naujos taisyklės. Pavyzdžiui, jei bendrija norėtų įsigyti lauko durų spyną, turėtų skelbti konkursą. Tai tik vienas pavyzdys.
Tačiau šių taisyklių priėmimas atidėtas, gal ir pasigirsiu, mano iniciatyva. Ir toliau sieksiu, kad būtų palikta sena tvarka, suderinta su daugiabučių namų bendrijų pirmininkais. O naujos tvarkos, mano nuomone, prireikė tam, kad būtų apsunkinta savarankiškai veikiančių daugiabučių namų bendrijų veikla, kad jos atsisakytų savarankiškumo ir savo funkcijas perleistų daugiabučių namų administratoriams – šias paslaugas teikiančioms įmonėms.
Jau dabar su kai kuriais administratoriais yra susiklosčiusi prasta situacija – bendrijoms tenka nueiti vos ne kryžiaus kelius, kad atsisakytų administratorių paslaugų.
Savivaldybės administracijoje yra su daugiabučių namų bendrijomis dirbantys specialistai ir jie turėtų daugiau padėti bendrijoms sprendžiant ne tik administratoriaus atsisakymo klausimus, bet ir padėti joms susitvarkyti žemės sklypų nuomą.
Atsižvelgdamas į daugiabučių namų bendrijų prašymus ėmiausi ir kitos iniciatyvos: kad būtų supaprastintas rezervuotų automobilių stovėjimo vietų įsirengimas daugiabučių namų aikštelėse.
– Šiuo metu daugiabučių namų bendrijos susiduria su higienos normų reikalavimais, kurie riboja įsirengti naujas automobilių stovėjimo vietas. Kokia galėtų būti savivaldybės pagalba šioje srityje?
– Iš tiesų, šiuo metu daugiabučių namų bendrijos ypač pradėjo rūpintis savo kiemų tvarkymu, naujų automobilių stovėjimo vietų įsirengimu. Bet susidūrė su higienos normų reikalavimu – automobilių stovėjimo aikštelė turi būti ne mažiau kaip 10 metrų nuo namo langų, esant 10 vietų ir jų daugėjant, šis atstumas proporcingai didėja.
Todėl bendrijos, pradėjusios rengti aikštelių praplėtimo projektus, atsimušė kaip į sieną. Minėtas reikalavimas senos statybos daugiabučiams yra nelogiškas.
Man atrodo, miesto savivaldybės administracija, pasitelkdama kitas savivaldybes, turėtų kreiptis į Aplinkos ministeriją siekiant panaikinti tokį ribojimą. Tuo atveju, kai aikštelė ribojasi tik su bendrijos namo langais, šį atstumą būtų logiška nusistatyti patiems namo savininkams, juk tai tik jų naudojimuisi skirta aikštelė.
Neišspręsta problema, susijusi su daugiabučiais, yra tarp šių namų esantys privatūs namai, kurie šildomi kietuoju kuru ir jų dūmai patenka į daugiabučių gyventojų butus.
Tokių namų Alytuje nėra daug. Deklaruodami, kad kuriame žalią miestą, turėtume galvoti, kaip minėtą problemą išspręsti. Vienas iš būdų – savivaldybės finansinė parama privačių namų savininkams dėl netaršaus šildymo įsirengimo.
– Kaip miesto tarybos narys esate dalyvavęs ne viename susitikime su švietimo įstaigų atstovais ir svarstėte planuojamą šių įstaigų pertvarką. Koks susidaro įspūdis dėl numatomos pertvarkos?
– Jei atvirai, susidaro įspūdis, kad bent kol kas daroma viskas, kad ši reforma neįvyktų.
Vežimas paleistas prieš arklį. Nesitarta su mokyklomis, jų bendruomenėmis, pertvarką norima vykdyti pagal kažkokią studiją, iš mokyklų direktorių, jų pavaduotojų sudaryta pertvarkos darbo grupė. Ar šie asmenys gali norėti kažkokios švietimo įstaigų pertvarkos?
Aš suprantu, kad mažėjant mokinių švietimo įstaigų pertvarka reikalinga ir ją reikėjo padaryti seniai, kaip pasielgė kitos savivaldybės. Man kyla klausimas, kodėl šį procesą tiesiog „pramiegojo“ praėjusios kadencijos miesto taryba, kurioje daugumą turėjo „Alytaus piliečiai“?
Jau seniai mokykloms reikėjo duoti laisvę dėl klasių komplektavimo. Sugebi sukomplektuoti klases, vadinasi, tavo mokykla pasitikima. Jei ne, reikia svarstyti apie tokios švietimo įstaigos pertvarką.
Dabar kai kurios mokyklos stengiasi dėl klasių komplektacijos, o kai kurios, turėdamos politinį užnugarį, siekia klasių komplektų ribojimo ir kol kas sėkmingai to pasiekia.
Kol vyrauja tokia tvarka, bėdų turi mažos švietimo įstaigos, pavyzdžiui, „Sakalėlio“ pradinė mokykla, kuriai per metus trūksta vos 20 tūkst. eurų pilniems mokytojų etatams su esamu klasės mokinių skaičiumi išlaikyti.
Kai kuriose ikimokyklinio ugdymo įstaigose turima tik po 0,25 logopedų, masažuotojų ar psichologų etato. Kiek gali vaikams padėti šie specialistai, dirbdami tik po kelias valandas? Mes, kaip tarybos nariai, turime rimtai ieškoti galimybių padidinti finansavimą šiems specialistams.
– Dabartinės kadencijos miesto taryba priėmė verslui labai svarbų sprendimą – rengti galimybių studiją dėl laisvosios ekonominės zonos (LEZ) atsiradimo Alytuje. Kokia Jūsų nuomonė dėl tokios teritorijos steigimo?
– Galiu pasakyti tiek, kad aerodromas LEZ-ui tikrai netinkama vieta. Ten nesutvarkyta infrastruktūra, nėra geležinkelio atšakos, kokia gali būti kalba apie LEZ-ą.
Užpildykime Pramonės parką, gal galvokime apie bendrą LEZ-ą su kaimynine Alytaus rajono savivaldybe.
Kaip verslininkas turiu pastebėti, kad praėjusios kadencijos miesto tarybos suformuota valdžia visiškai nesiskaitė su verslu, bendravo su išskirtiniais verslininkais, bendravimo su verslu trūksta ir dabartiniams miesto vadovams.
Visiems linkiu prasmingo Šventų Kalėdų laukimo. Tegul mūsų širdyse atsiranda daugiau gerumo ir norų padėti silpniesiems. Tegul nušvintančios Kalėdų žvaigždės visus mus lydi ilgai, ilgai...
Kalbėjosi Alma Mosteikaitė
P. S. Spausdinama vadovaujantis Alytaus miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamentu, patvirtintu Alytaus miesto savivaldybės taryboje 2019-06-27 sprendimu Nr. T-186.
Komentarai
Palikite savo komentarą
Jie subinių nuo kėdžių…
Komentaras
Jie subinių nuo kėdžių nepakelia ir į vietą nevažiuoja žiūrėti jie kompe pasižiūri, viena kart iš marso kita kart iš mėnulio ir skirtingai mato.....reljefus
Vacy, nesapnuok, su tokiu…
Komentaras
Vacy, nesapnuok, su tokiu asfaltavimo eiliškumu.
Vacys lunatikas
Komentaras
Vacys lunatikas
Ar savivaldybės valdininkai…
Komentaras
Ar savivaldybės valdininkai tik pasirašo ant tos transporto studijos , sumoka už ją ,,pinigus, ar jie pakilę iš kabinetų pervažiuoja per tas gatves ir pasižiūri , ar tie kriterijai atitinka realybę?
Prašome paaiškinti, kur…
Komentaras
Prašome paaiškinti, kur galima sužinoti , kaip, kokiu pagrindu remiantis nustatyti Transporto studijos kriterijai? 1.Gatvės įrengimo metai. 2.Eismo intensyvumas [kas paskaičiavo, kiek per dieną mašinų pravažiuoja viena ar kita gatve?] 3.Gatvės užstatymo tankis? 4. Ekonominis gatvės naudingumas, paskirtis-Kas tą naudingumą, paskirtį sudaro? Kiek balų rašoma už atskirus kriterijus ir kodėl Ir kiti kriterijai? Alytiškiams labai šie faktai įdomūs, nes nesueina galai.Vienose gatvėse nedaug privačių namų, jos jau išasfaltuotos, arba, kaip rašoma straipsnyje ,asfaltą ant asfalto kloja antrą kartą, o kitose gatvėse žvyras ir neaišku, kada išasfaltuos. Malonėkit už gatvių asfaltavimą atsakingi Alytaus m. savivaldybės valdininkai, viešai paaiškinti tai spaudoje ar televizijoje, kad visiems tai būtų aišku
Mėnulio žmogus Vaclovas G iš…
Komentaras
Mėnulio žmogus Vaclovas G iš 1 Alytaus apsireiškė
1 Užuolankos 2 Vidzgirio 3…
Komentaras
1 Užuolankos
2 Vidzgirio
3 Domantonių
4 Miško
5 Gražinos
6 A. Žmuidzinavičiaus
7 Jūratės
8 Kurorto
9 Geležinkelio
10 Kalnų
11 Kalnėnų
12 Alovės
13 Vėjo
14 Krivulės
15 Šlaito
16 Naujakurių
17 Mėtų
18 Saulės
19 Vaivorykštės
20 Kreivoji
21 Dailidžių
22 Ežerėlio
23 Genių
24 Vėtrungės
25 Ryto
26 Saulėnų
27 Rugių
28 Ateities
29 Šilelio
30 Zaidų
31 Tiesos
32 Medžiotojų
33 Aukštakalnio
34 Obelytės
35 Technikų
36 Girakalnio
37 Užuovėjos
38 Audros
39 Gintaro
40 Kelmučių
41 Lakštingalų
42 Skalvos
43 Šaltinėlio
44 Liškiavos
45 Pavasario
46 Žiedo
47 Seinų
48 Lazdynų
49 Snaigių
50 Ąžuolų
51 Darželio
52 Kadugių
53 Punios
54 Apynių
55 Vardos
56 Kanklių
57 Pulko
58 M. K. Čiurlionio g.
59 Poilsio
60 Gluosnių
61 Šviesos
62 Aerodromo
63 Naugarduko
64 1-ojo tako
65 Aušrinės
66 Įvažiavimo kelias iš Stoties g. iki Stoties g. 9
67 Medelyno
68 Barboros Radvilaitės
69 Atkarpa tarp Gamyklos ir Perlojos g.
70 2-ojo tako
71 Vyšnių
72 Pažangos
73 Rugiagėlių
74 Pašilio
75 Alyvų
76 Pravažiavimo kelias tarp Merkinės ir Domantonių
77 Rato
78 Šaltalankių
79 Sūkurio
80 Goštauto
81 Klevų
82 Žagarių
83 Saulėtekio
84 Žuvėdrų
85 Mindaugo
86 Voveraičių
87 Skardžio
88 Atkarpa nuo Sanatorijos g. iki Kalnėnų g. (Žirgų I atkarpa)
89 Vaivos
90 Žemynos
91 Pravažiavimo kelias tarp Liepų, Kauno ir Mėtų g.
92 Gabijos
93 Pravažiavimo kelias tarp Kanklių ir Krivulės g.
94 Pabalių
95 Bakšių
96 Medeinos
97 A. Sakalausko
98 Ragainės
99 Pravažiavimo kelias tarp Merkinės ir Saulės g.
100 Bitininkų
101 Krėvos
102 Gudalaukio
103 Medininkų
104 Pravažiavimo kelias iš Putinų pro fortus
105 Žygimanto Augusto
106 Malūnininkų
107 Žirgų II atkarpa (2016 m.)
108 Gedimino
109 Įvažiavimo kelias iš A. Jonyno iki UAB "Makveža"
110 Medkirčių
111 Birštono
112 Kurpių
113 Pravažiavimo kelias tarp Jurgiškių ir Girakalnio g.
114 Stiklių
115 Obelų
116 Beržų
117 Paparčių
118 Narcizų
119 Įvažiavimo kelias iš Aukštakalnio g. pro Statybininkų g. 86, 86A
120 Šienpjovių
121 Pievagalių
122 Vorutos
123 Kalvių
124 Giraitės
125 Puodžių
o kas panaikins baseinus…
Komentaras
o kas panaikins baseinus uzuovejos gatvej
Kada jau buvo atkurta…
Komentaras
Kada jau buvo atkurta Lietuvos nepryklausmybe, kada vyksta rinkimai visi einantis i miesto valdzia itraukia i savo rinkimine programa Kalnu ir Slaito gatviu sutvarkyma ir isasfaltavima,gal ir si karta liks tik isrinkto mero ,rinkiminis pazadas.
Labai teisingai straipsnyje…
Komentaras
Labai teisingai straipsnyje rašo gerb.Vilius Micevičius : ,,Vienose gatvėse asfaltas ant asfalto, kitose ir toliau lieka žvyras, kaip Gluosnių- Aerodromo ir kitose miesto gatvėse. Įtakingiems žmonėms jau pernai ,,Alytaus piliečiai'' išasfaltavo gatves. Kam nori pakeičia ir gatvių pavadinimus {nors per teismus tą pavadinimą ir atstato], kad tik atitiktų tuos Alytaus žvyruotų gatvių transporto studijos kriterijus , o prasčiokai niekaip nepatenka į tų ,,laimingųjų''eilę . Jie jau per 20 metų gali bristi per purvyną ir dulkes į Pirmo Alytaus,, naujas''kapines lankyti artimųjų kapus.Prasčiokai prisimenami tik prieš rinkimus.
Pries kelis metus zadejo…
Komentaras
Pries kelis metus zadejo isasfaltuoti nuvaziavima nuo Vytauto g-ves i Sviesos g-ve,bet liko tik pazadai,kai prilyja neimanoma pravaziuot.Ant ivaziavimo turejo but lietaus surinkimo sulinys,taciau tvarkant jo nepastate
pries 3 metus zadejo…
Komentaras
pries 3 metus zadejo isasfaltuot Lazdynu gatve kai buvo susitikimas savivaldybeje taciau ir liko tik pazadu jis tik pazadus dalina ir tiek