Geležinkelio viadukas demontuotas, naujas turi atsirasti iki gegužės pabaigos (4)
Kainuos 1 mln. 750 tūkst. eurų
Alytaus miesto savivaldybė dėl geležinkelio viaduko Naujojoje gatvėje praplatinimo, siekiant visoje šioje gatvėje įrengti keturias eismo juostas, prieš penkerius metus pradėjo derybas su Susisiekimo ministerija ir bendrove „Lietuvos geležinkeliai“. Būtent pastarajai ir priklauso šis statinys Naujojoje gatvėje.
Netrukus buvo priimtas trišalis sprendimas, patvirtinantis viaduko praplėtimo būtinybę. Beveik prieš ketverius metus pasirašyta jungtinės veiklos sutartis tarp miesto savivaldybės, Susisiekimo ministerijos ir „Lietuvos geležinkelių“ dėl viaduko rekonstrukcijos šiems darbams siekiant gauti europinių fondų finansavimą.
Savo ruožtu miesto savivaldybė už savo lėšas įsipareigojo parengti viaduko praplatinimo projektą, kuris buvo parengtas daugiau nei prieš dvejus metus ir tai savivaldybei kainavo 41 tūkst. eurų.
Prieš trejus metus „Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė konkursą viaduko rekonstrukcijai. Jame dalyvavo dvi įmonės, o laimėjo Alytaus bendrovė „Alkesta“, užsiimanti tiltų statyba, gatvių ir kelių tiesimu.
Tačiau sutartis tarp „Alkestos“ ir „Lietuvos geležinkeliams“ priklausančios bendrovės „LTG Infra“ buvo pasirašyta tik pernai rudenį, gavus finansavimą iš pernykštį birželį Vyriausybės patvirtinto ilgalaikių investicijų ekonomikos skatinimo plano, vadinamo ateities ekonomikos DNR.
Iš šio plano, kurio priemonės finansuojamos europinių fondų, geležinkelio viaduko rekonstrukcijai skirta 1 mln. 750 tūkst. eurų. Už tokią sumą pinigų šį objektą dabar rekonstruoja „Alkesta“.
Parengiamieji darbai – nuo pernykščio rudens
Kaip sakė „Alkestos“ administracijos direktorius Rimas Malaškevičius, paruošiamieji geležinkelio viaduko rekonstrukcijos darbai prasidėjo tik pasirašius darbų sutartį, nuo pernykščio rudens: „Buvo rengiamas darbų projektas, nes savivaldybės iniciatyva buvo paruoštas tik techninis projektas. Su Alytaus Pramonės rajone veikiančiomis įmonėmis reikėjo suderinti geležinkelio eismo pertraukos laikotarpį, o tai susiję su geležinkeliu vagonais atvežamais ir išvežamais produktais. Daugiau kaip su dešimčia pramonės įmonių turėjome sutarti, koks viaduko uždarymo dėl rekonstrukcijos laikotarpis jų verslui yra mažiausiai jautrus.“
Tad geležinkelio viaduko demontavimas prasidėjo balandžio 6-ąją, šie darbai ir naujo viaduko pastatymas užtruks iki gegužės 29-osios. Vakar, balandžio 7-ąją, seno geležinkelio viaduko konstrukcijos jau buvo nukeltos. Tai padarė „Alkestos“ pasamdytas kranas iš Vilniaus bendrovės „Sarens Balticum“.
Kaip tvirtino „Alkestos“ administracijos direktorius, minėtu laikotarpiu bus dirbama nepertraukiamai dviem pamainomis ir be išeiginių, norint laiku ir per palyginti trumpą laiką atlikti viaduko demontavimo ir naujo pastatymo darbus.
Iš 1 mln. 750 tūkst. eurų didžioji pinigų dalis atitenka naujo viaduko konstrukcijoms pagaminti ir jam pastatyti. Konstrukcijas naujam viadukui baigia gaminti viena Lietuvos įmonė.
R.Malaškevičiaus teigimu, dabartinio viaduko demontavimo darbus – bėgių ir konstrukcijų išardymą atlieka „Alkestos“ geležinkelio padalinio Vilniuje darbuotojai, jie montuos ir naują viaduką. Šis bus praplatintas nuo iki šiol buvusio beveik 25 metrų iki 42 metrų – iki tokio pločio, kurio užtektų po viaduku nutiesti keturių eismo juostų Naująją gatvę.
Miesto savivaldybė jau informavo, kad dėl geležinkelio viaduko Naujojoje gatvėje rekonstrukcijos nuo balandžio 6-osios iki gegužės 27-osios sustabdytas transporto priemonių eismas minėtos gatvės ruože nuo Audėjų ir Naujosios gatvių žiedinės sankryžos iki Naujosios gatvės ir krašto kelio Alytus–Prienai–Kaunas žiedinės sankryžos.
Dėl šios priežasties keičiasi ir kai kurių viešojo transporto miesto autobusų važiavimo maršrutai. Minėtu laikotarpiu 8,9/9U, 10/10A, 12/12U miesto maršrutų autobusai važiuoja Putinų, Pramonės ir Verslo gatvėmis.
Kaip praneša savivaldybė, siekiant, jog autobusų tvarkaraščių laikas nesikeistų kitose maršrutų stotelėse, išvardytų maršrutų autobusai Audėjų g. „Alkesta“ ir „Izomega“ stotelių laikinai neaptarnauja. Šių stotelių keleiviai turi naudotis gretimomis stotelėmis.
„Alkesta“ platins ir Naująją gatvę po viaduku
Naujosios gatvės rekonstrukcija, įrengiant keturias eismo juostas nuo miesto centro, šios, Tvirtovės ir Rūtų gatvių sankryžos, iki miesto administracinės ribos, krašto kelio Alytus–Prienai–Kaunas, kainavo daugiau kaip 11 mln. eurų. Per 5 mln. eurų skirta iš valstybės biudžeto, 3,7 mln. eurų – iš europinių fondų ir 2,9 mln. eurų – iš miesto biudžeto.
Šios gatvės rekonstrukciją nuo geležinkelio viaduko iki miesto administracinės ribos vykdžiusi bendrovė „Alkesta“ jos negalėjo praplatinti po viaduku, neįvykdžius šio objekto atnaujinimo projekto.
R.Malaškevičiaus tvirtinimu, pastačius praplatintą viaduką, po juo bus rekonstruojama ir Naujoji gatvė, tai „Alkesta“ padarys už skirtas lėšas šios gatvės atnaujinimui nuo viaduko iki miesto administracinės ribos.
Kelio Alytus–Prienai–Kaunas rekonstrukcija įtraukta į Vyriausybės priemonių planą
Krašto kelio Alytus–Prienai–Kaunas rekonstrukcija, arba jo praplatinimas, jau daug metų yra tapęs galvos skausmu Pietų Lietuvos savivaldybėms, kurios nuolat prašo valstybės institucijų pagalbos jį įtraukti į atnaujinamų kelių sąrašą. Mat šis kelias, kaip didžiausia susisiekimo arterija tarp Pietų Lietuvos savivaldybių, svarbus jų ekonominei plėtrai, naujiems investuotojams pritraukti. O kelio rekonstrukcija valstybės institucijų apsisprendimu buvo atidėta net iki 2034 metų.
Kaip sakė parlamentinės Dzūkijos bičiulių grupės pirmininkas, alytiškių Seimo nariu išrinktas Vytautas Bakas, šįmet minėto krašto kelio rekonstrukciją pavyko įtraukti į Vyriausybės priemonių planą: „Jo rekonstrukciją numatoma pradėti vykdyti šių metų trečiąjį ketvirtį ir vykdyti iki 2024 metų trečiojo ketvirčio. Tai gera žinia. Į tokio lygio dokumentą pateko tik trys Lietuvos keliai: Vilnius–Utena, pagrindinės šalies magistralės „Via Baltica“ rekonstrukcija ir minėtas Pietų Lietuvos kelias. Vadinasi, šiam keliui suteiktas aukščiausio lygio prioritetas. Manau, kad per minėtą laikotarpį bus parengtas kelio rekonstrukcijos projektas, jam platinti iš savininkų išperkama žemė ir prasidės pats kelio atnaujinimas.“
V.Bakas pabrėžė, kad artimiausiu metu planuojamas naujas susitikimas su susisiekimo ministru aptarti dzūkams aktualaus kelio rekonstrukcijos klausimus, dėl to bus nuolat vykdoma parlamentinė kontrolė: „Minimas kelias svarbus ne tik kaip susisiekimo arterija, tačiau ir kaip viena iš sąlygų Pietų Lietuvos regiono socialinei, ekonominei pažangai. Nors Dzūkijos kraštas santykinai yra netoli didžiausių šalies regionų centrų, bet dėl itin prasto susisiekimo, taip pat investicijoms pritraukti būtinų žemės sklypų ir infrastruktūros stokos kraštas negali išnaudoti savo potencialo. Parlamentinės Dzūkijos bičiulių grupės susitikime su šio krašto merais sutarta, kad susisiekimo problema yra viena iš svarbiausių.“
Baigus geležinkelio viaduko Naujojoje gatvėje rekonstrukciją ir praplatinus šią gatvę po viaduku, ji visa taps keturių eismo juostų. Tad miesto savivaldybė, praplatindama pagrindinę, su krašto keliu Alytus–Prienai–Kaunas susijungiančią Dzūkijos sostinės gatvę, tarsi rodo pavyzdį šio kelio atnaujinimui. Kadangi jam suteiktas aukščiausio lygio prioritetas, atsiranda pagrįstos viltys, kad iš Alytaus į Kauną per Prienus po kelerių metų nebereikės važinėti siauru keliu. Dabar čia važiavimas dažniausiai užtrunka ilgai dėl didelio automobilių srauto.
Popierinė "Alytaus naujienos" laikraščio prenumerata
Norėdami užsiprenumeruoti popierinę "Alytaus naujienos" laikraščio versiją rašykite mums el. paštu: skelbimai@ana.lt ir nurodykite savo vardą, pavardę ir adresą, kuriuo turėtų būti pristatomas laikraštis. Kai tik gausime jūsų laišką, informuosime Jus dėl tolimesnių žingsnių.
Komentarai
Palikite savo komentarą
Būkit geri - atsakykite -…
Komentaras
Būkit geri - atsakykite - kada bus pabaigta ? stanodoberman@gmail.com
Ce minunat și simplu, care a…
Komentaras
Ce minunat și simplu, care a adus bucurie și fericire în viața mea după ce am văzut o postare despre cum a ajutat o doamnă numită Rebecca, am decis să-l contactez pentru ajutor atunci când i-am spus că Dumnezeu l-a trimis pe om DR.WEALTHY pe felul în care amantul meu m-a părăsit timp de 8 luni fără să mă sune sau să mă trimită prin mesaje text, când am împărtășit trista mea experiență cu DR. WEALTHY, a spus că totul va fi în regulă în 5 zile, aș fi, sunt sigur că ceea ce spune acest bărbat este real, așa că am decis să încerc și ceea ce m-a surprins cel mai mult la început, mă gândeam, de asemenea, că nu este real Am învățat că era ca alții care vor veni și vor adăuga durere durerii oamenilor, neștiind acolo sentimente, ci pentru a face un prost din tine, dar acest mare om DR. WEALTHY nu este niciodată așa că a lui este pentru totdeauna și îi face pe oameni să fie fericiți cu cel pe care îl iubesc, sunt atât de fericit, chiar înainte de cele 3 zile tocmai am primit un telefon de la un bărbat care m-a părăsit timp de 8 luni, spunând că îmi pare rău și că vrea să mă întorc la viața lui, am fost atât de fericit, El m-a invitat la o cină, ceea ce am vrut să spun acolo, am vorbit amândoi și a spus că vrea să demonstreze că nu mă va părăsi niciodată pentru nicio altă doamnă pe care m-a logodit și De asemenea, faceți-mă să am acces la tot contul său. SĂNĂTOS un bărbat care mi-a adus bucurie în viața mea, vă rog prieteni care au nevoie de ajutor, aș sfătui și jur că dr. Dr. WEALTHY este omul potrivit și nu acei falși care sunt online pentru a face bani și nu pentru a ajuta aici este DR. E-mailul privat al lui WEALTHY. wealthylovespell@gmail.com whatsApp numărul +2348105150446.
Trys namai šešios trobos,…
Komentaras
Trys namai šešios trobos, kelios mašinos per dieną pravažiuoja ir jiems matai reikia 4 eismo juostų. Prieš kelis metus naujai šitas viadukas buvo pastatytas Alkestos , dabar griauna . Are tik nebus pinigų plovimas :(
IKI NAUJU METU SUTVARKYS
Komentaras
IKI NAUJU METU SUTVARKYS