Susisiekimo ministro vizitas Alytuje: bėdos – iš arti ir viltys dėl skiriamų pinigų (2)

Ulonų ir Santaikos gatvių rekonstrukcija negali trukti tiek ilgai kaip Naujosios gatvės
Miesto meras N.Cesiulis padėkojo ministerijai už skirtą finansavimą naujam geležinkelio viadukui virš Naujosios gatvės įrengti. Jo statyba prasidėjo pavasarį, darbai turi būti baigti šį rudenį. Tam skirtas valstybės biudžeto ir europinių fondų finansavimas, naujo viaduko įrengimas kainuos per 2 mln. eurų su PVM. Už savivaldybės biudžeto lėšas buvo parengtas viaduko rekonstrukcijos projektas.
Pernai pavasarį ėmus rekonstruoti Ulonų ir Santaikos gatves, kurios tarnauja per miestą vykstančiam sunkiasvoriam tranzitiniam transportui, dabar su atliekamais darbais įžengta į antrą etapą. Pagal dabartinius šių gatvių rekonstrukcijos planus antro etapo darbai turėtų būti baigti ateinančių metų rudenį – atnaujinta Ulonų gatvė iki sankryžos į Varėnos gatvę.
Visi pirmo ir antro etapo darbai kainuoja apie 3,4 mln. eurų. Tai savivaldybės biudžeto ir šalies Kelių priežiūros plėtros programos lėšos.
Kadangi visi Ulonų ir Santaikos gatvių rekonstrukcijos darbai susideda iš penkių etapų, iš viso tam reikia apie 14 mln. eurų. O visų darbų atlikimo terminas priklauso nuo turimo finansavimo.
Mero pastebėjimu, nesinorėtų, kad šių gatvių atnaujinimui prireiktų šešerių ar septynerių metų kaip daug metų buvo rekonstruojama Naujoji gatvė. Tad N.Cesiulis susitikime su susisiekimo ministru M.Skuodžiu prašė numatyti atskirą Ulonų ir Santaikos gatvių rekonstrukcijos finansavimą, kadangi šios gatvės jungia krašto kelius.
Ministras pažymėjo, kad šios gatvės miestui iš tiesų tarnauja kaip aplinkkelis ir tikrai svarbu rasti bendradarbiavimą dėl jų tvarkymo. Tačiau M.Skuodis dabartinio vizito Alytuje metu konkrečios finansinės pagalbos nepažadėjo.
Pasiteiravus, ar rekonstravus Ulonų ir Santaikos gatves bus patenkintas čia gyvenančių alytiškių prašymas ir kažkada duotas savivaldybės vadovų pažadas nukreipti sunkiasvorį tranzitinį transportą iš šių gatvių Alytaus aplinkkeliais, nei meras, nei ministras jokių garantijų nesuteikė.
Pabrėžta, kad minėtą transportą reiktų nukreipti aplinkkeliais per Alytaus rajono savivaldybės teritoriją ir tai Susisiekimo ministerija turi spręsti su pastarąja savivaldybe.
O dėl sunkiasvorio tranzitinio transporto nukreipimo iš minėtų gatvių aplinkkeliais jose gyvenantys, dieną ir naktį triukšmą kenčiantys žmonės savivaldybei yra parašę daug prašymų. Jiems buvo žadama tai padaryti pastačius Lietuvos tūkstantmečio tiltą per Nemuną.
Šis tiltas pastatytas jau beveik dešimtmetis, dabar, pasirodo, kad ministerija sunkiasvorio tranzitinio transporto nukreipimą iš Ulonų ir Santaikos gatvių aplinkkeliais turi spręsti su Alytaus rajono savivaldybe. Jose gyvenantiems alytiškiams tarsi pasakyta, – jei netenkina vadinamųjų furų keliamas nuolatinis triukšmas ir gyvenimas dulkių debesyse, kreipkitės į Alytaus rajono savivaldybę.
Apie pėsčiųjų ir dviračių takus bei patekimą ant Baltosios rožės tilto
Kaip sakė susisiekimo ministras M.Skuodis, šalyje 20 savivaldybių turi darnaus judumo planus, kuriuose numatyti pėsčiųjų ir dviračių takai. Tarp tokių savivaldybių – ir Alytaus miesto.
Šiuo metu Dzūkijos sostinėje yra apie 30 kilometrų pėsčiųjų ir dviračių takų, šiuo tikslu Alytuje tarnauja prieš šešerius metus pastatytas Baltosios rožės tiltas per Nemuną.
Tačiau, kaip įvardijo susisiekimo ministras, čia yra kabutėse gražių vietų, kur jie neįrengti valstybei priklausančios žemės atkarpose. Pavyzdžiui, nuo A.Juozapavičiaus ir Druskininkų gatvėse esančios žiedinės sankryžos link Lietuvos tūkstantmečio tilto, šioje dalyje pėsčiųjų ir dviračių takas yra tik dalyje šios atkarpos.
Dabartiniu Europos Sąjungos fondų finansavimo laikotarpiu, kuris truks iki 2027 metų, Lietuvoje įrengiamiems pėsčiųjų ir dviračių takams numatyta 100 mln. eurų. Tad ministras kvietė miesto savivaldybę teikti projektus naujiems šiems takams įrengti ir taip ištaisyti „gražias“ dabartines jų vietas.
Taip pat norima įrengti pėsčiųjų ir dviračių taką prie Nemuno nuo Lietuvos tūkstantmečio tilto pro A. Juozapavičiaus tiltą iki Piliakalnio gatvės.
Prakalbus apie naujų pėsčiųjų ir dviračių takų įrengimą, tuoj pat buvo pastebėta, kad nuo Pirmajame Alytuje esančio piliakalnio pusės sudėtinga patekti ant Baltosios rožės tilto, ypač neįgaliesiems. Ministro teigimu, tai objektas, kuris turėtų būti kuo greičiau tvarkomas sulaukus finansavimo.
Apie aerodromo perspektyvas ir kelią iš Alytaus į Kauną
M.Skuodis, paklaustas apie Pirmajame Alytuje esančio aerodromo perspektyvas, sakė, kad jo perdavimas savivaldybei klausimo neišsprendė: „Jo būklė ne tokia, kokia turėtų būti aerodromo. Dirbame su Lietuvos aviacijos strategija, bet finansinių galimybių prisidėti prie aerodromo plėtros iš ministerijos pusės nėra.“
Ministras išsakė ir savo nuomonę dėl savivaldybės planų čia įsteigti laisvąją ekonominę zoną (LEZ): „Tokio vientiso, taisyklingo 100 hektarų žemės sklypo, kuris galėtų būti pasiūlytas investuotojams, Lietuvoje nėra. Jei čia būtų numatyta laisvoji ekonominė zona, manau, investuotojas atsirastų. Galėtų ateiti didelis investuotojas.“
Į Alytų M.Skuodis atvežė neblogų žinių dėl krašto kelio Kaunas–Prienai–Alytus rekonstrukcijos. Pasak jo, jau startuoja šio prioritetinio kelio plėtrai reikalingas žemės iš savininkų paėmimas ruože nuo Kauno iki Prienų, rekonstrukcijos darbai turėtų prasidėti 2024 metais. Dešimtmečiu anksčiau nei buvo numatyta.
Ministro teigimu, norėtųsi šį kelią turėti keturių juostų, tačiau labai realu, kad jis bus trijų. Akivaizdu, kad pirmiausia prasidės minėto krašto kelio rekonstrukcija nuo Kauno iki Prienų, o kada jo atkarpa nuo Prienų iki Alytaus bus pradėta atnaujinti, dar išlieka nežinomybėje.

Popierinė "Alytaus naujienos" laikraščio prenumerata
Norėdami užsiprenumeruoti popierinę "Alytaus naujienos" laikraščio versiją rašykite mums el. paštu: skelbimai@ana.lt ir nurodykite savo vardą, pavardę ir adresą, kuriuo turėtų būti pristatomas laikraštis. Kai tik gausime jūsų laišką, informuosime Jus dėl tolimesnių žingsnių.

Komentarai
Palikite savo komentarą
우리카지노사이트 예스카지노 퍼스트카지노 더킹카지노…
Komentaras
우리카지노사이트
예스카지노
퍼스트카지노
더킹카지노
메리트카지노
샌즈카지노
조이카지노
로얄카지노
스타클럽카지노
아시안카지노
슈퍼맨카지노
개츠비카지노
33카지노
온라인카지노
우리카지노사이트
퍼스트카지노
더킹카지노
메리트카지노
샌즈카지노
33카지노
월드카지노
코리아카지노
우리카지노사이트
샌즈카지노
예스카지노
퍼스트카지노
더킹카지노
33카지노
월드카지노
슈퍼카지노
코리아카지노
개츠비카지노
우리카지노사이트
퍼스트카지노
메리트카지노
더킹카지노
샌즈카지노
예스카지노
개츠비카지노
코리아카지노
33카지노
f1카지노
우리카지노사이트
메리트카지노
퍼스트카지노
샌즈카지노
예스카지노
개츠비카지노
더킹카지노
Kai baigiantis kadencijai…
Komentaras
Kai baigiantis kadencijai nėra ką rodyt, apart įklimpusius projektus, tai nors ministrą darbu apkrauna.