Sportas vasarą: kaip tai daryti teisingai?

nuotrauka
Nors vis dažniau šviečianti saulė nuteikia maloniai ir produktyviai, tiems, kurie mėgsta sportuoti (ir daro tai ne vėdinamame sporto klube) atšilę orai neretai tampa tikru išbandymu. Ir tikrai ne dėl to, jog karštomis dienomis nebesinori sportuoti – tai iššūkis visam organizmui ir sveikatos būklei. Tačiau jeigu vadovausitės keliais paprastais patarimais, net ir itin karštą vasarą galėsite neprarasti nepriekaištingos formos!

Iš anksto suplanuokite, kuriuo metu ir kur sportuosite. Pats efektyviausias būdas sveikai sportuoti vasarą – pasirinkti tinkamą laiką, kuomet saulės spinduliai nėra tokie intensyvūs ir žalingi – tam puikiai tinka ankstyvas rytas ir vėlyvas vakaras. Idealu, jei turite galimybę sportuoti ne miesto centre, bet tamsesnėse vietose, pavyzdžiui, miške. O jeigu Jūsų namuose yra pakankamai vėsu, karščiausiomis dienomis net nereikia ieškoti geresnės vietos!

Nepamirškite gerti daug vandens. Skysčių gėrimas akcentuojamas ištisus metus, tačiau vasarą, kuomet daugiau prakaituojame, treniruočių metu ypatingai svarbu pasirūpinti vandens atsargomis ir nuolat jį vartoti. Tikslūs kiekiai priklauso nuo individualaus organizmo – šiais laikais galima rasti daugybę programėlių, padedančių vandens gėrimą paversti malonia rutina. Ypač atsakingai į šią situaciją turėtų pažiūrėti tie, kurie naktimis neišvengia gausaus prakaitavimo: tam, kad išvengtumėte dehidratacijos, turėtumėte įprasti dieną pradėti stikline vandens.

Pasirūpinkite kokybiška apranga. Posakį, jog ne oras kaltas, o apranga, galima pritaikyti ir sportui karštomis dienomis. Jei dėvėsite kvėpuojančius, lengvus, šviesių spalvų sportinius rūbus, net ir didžiausius karščius atlaikysite kur kas paprasčiau. Tad prieš pradedant sportuoti, Jūsų laukia viena maloni užduotis – peržiūrėti ir, jei reikia, atnaujinti savo sportinį garderobą. Jei iki šiol aprangai neskyrėte daug dėmesio, būsite maloniai nustebinti pokyčiais!

Eksperimentuokite su sporto šakomis. Labai tikėtina, kad karštas oras šiek tiek pakoreguos Jūsų sportavimo įpročius ir anksčiau mėgti pratimai (ar netgi sporto šakos) nebebus tokie malonūs, kaip anksčiau. Tačiau tai nereiškia, kad dėl to turėtumėte prarasti motyvaciją – priešingai, verčiau paeksperimentuoti ir atrasti naujus geras emocijas keliančius užsiėmimus. Galbūt bėgimą pakeis gimnastikos prekės, o vietoj jėgos sporto dažniau rinksitės tempimo pratimus – svarbiausia, kad sportuodami iš tiesų jaustumėtės gerai.

Žinokite savo galimybes. Nenustebkite, jei karštu oru šiek tiek nukris ir sporto produktyvumas – šiuo atveju svarbu nepersistengti ir klausytis savo organizmo, kadangi priešingu atveju gali tekti susidurti su sveikatos problemomis. Šiais laikais išmanūs laikrodžiai patogiai leidžia stebėti savo rezultatus, todėl nuo plano tikrai nenukrypsite, tačiau nieko nenutiks, jei treniruotės metu dažniau padarysite pertraukėles ir šiek tiek atsikvėpsite.

Atvėskite. Labai svarbu, kad po treniruotės turėtumėte 15-20 minučių laisvo laiko, kurį galėtumėte paskirti atvėsimui: tuomet rekomenduotina vaikščioti, atsigerti ar užvalgyti, tačiau jokiu būdu nesėdėti. Priešingu atveju galite susidurti su tokiais simptomais kaip svaigulys ar netgi pykinimas – po produktyvios treniruotės tokių negalavimų tikrai norėtųsi išvengti, tad verčiau nerizikuoti ir palikti sau laiko atsigauti.

Vadovaujantis šiais patarimais, galėsite produktyviai ir, svarbiausia, maloniai sportuoti net ir pačiomis karščiausiomis dienomis. Gali prireikti šiek tiek laiko, kol atrasite Jums geriausiai tinkančius metodus, tačiau tik eksperimentuodami surasite savo kelią. O jei pritrūksite sportui skirto inventoriaus ar rūbų, jų ieškokite Pigu.lt el. parduotuvėje.

    Komentuoti

    Ribotas HTML

    • Leidžiamos HTML žymės: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
    • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
    • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.