Po Alytų pradeda važinėti socialinis taksi, dalį išlaidų dengia savivaldybė (0)

Socialinio taksi laukė ketverius metus, pirmas iškvietimas – nuvežti į kavinę
Socialinis taksi šiuo metu veikia 16-oje Lietuvos miestų, važinėja 18 tam pritaikytų automobilių, sulaukiama 300 iškvietimų per dieną, o sistemoje yra registruota beveik pusšešto tūkstančio paslauga besinaudojančių žmonių.
Nuo pirmadienio ryškiai geltonas socialinio taksi automobilis – jau ir Alytaus gatvėse. Kol kas jį dar ženklina užrašas „Vilnius“, tačiau netrukus jį pakeis Dzūkijos sostinės atributika.
Pirmasis iškvietimas mūsų mieste – judėjimo negalią turintį alytiškį nuvežti į kavinę. Alytiškis Gediminas Freitakas džiaugiasi, kad pagaliau Alytuje atsirado socialinio taksi paslauga. Jis įsitikinęs, kad žmonėms su negalia ji suteiks daugiau laisvės, savarankiškumo. Nuvykti pas draugus, į kavinę, sporto varžybas, koncertus, į sodą ar prie ežero tampa neįveikiamu iššūkiu, kurį sunku įvertinti iš laisvai judančios visuomenės perspektyvos. Gediminas priklauso asociacijai „Savarankiškas gyvenimas“, pastangas, kad Alytuje atsirastų socialinis taksi, deda nuo 2018 metų.
„Mes ilgai dėl to kovojome, prieš ketverius metus vyko šios paslaugos viešas pristatymas, buvo organizuota apklausa, kuri parodė poreikį, bet pritrūko politinės valios. Labai džiaugiuosi, kad ši paslauga pagaliau atsirado Alytuje“, – sako alytiškė Kristina Dūdonytė. Jai pačiai paslauga nebus itin aktuali, nes vairuoja automobilį, tačiau ji neabejoja, kad poreikis – didžiulis. Neįgalus žmogus turi teisę, norą ir galimybes dalyvauti visur – renginiuose, lankytis viešosiose įstaigose, nuvažiuoti į darbą ar kitur. „Kai alytiškiai supras šios paslaugos naudą, neabejoju, kad aktyviai ja naudosis. Vėliau, atsiradus didesniam poreikiui, bus galima galvoti ir apie plėtrą“, – įsitikinusi Kristina.
Paslauga nupirkta iki metų pabaigos
„Alytuje daug dėmesio skiriame socialiniams projektams bei socialinei sričiai. Neslėpsiu, socialinio taksi paslaugos atėjimas į Alytų kiek užtruko dėl techninių dalykų. Dar metų pradžioje buvome paskelbę šios paslaugos viešąjį pirkimą. Deja, nepavyko taip greitai nusipirkti šios paslaugos ir mums teko viešąjį pirkimą organizuoti iš naujo. Džiaugiuosi, kad pagaliau socialinį taksį Alytuje jau turime. Tai nėra vienintelė tokio pobūdžio paslauga mūsų mieste. Turime asmeninio asistento, pavėžėjimo paslaugas, kurias teikia Alytaus socialinių paslaugų centras ir Lietuvos žmonių su stuburo pažeidimais asociacija. Tiek viena, tiek kita įstaiga turi pavėžėjimo paslaugas, tačiau darbo dienomis ir valandomis. Socialinis taksi – tai kur kas daugiau nei pavėžėjimo paslauga, nes ją galima gauti septynias dienas per savaitę, 24 valandas per parą. Tai – ir asistavimo paslauga. Mums svarbu, kad negalią turintys žmonės nebūtų užsidarę, norime jiems suteikti didesnes mobilumo galimybes. Norėčiau paraginti mūsų visuomenę aktyviai naudotis šia paslauga“, – kalbėjo Alytaus miesto vicemerė Jurgita Šukevičienė.
Socialinio taksi paslauga Alytuje nupirkta iki metų pabaigos, bus tiriamas poreikis ir sprendžiama, kiek lėšų iš savivaldybės skirti jai ateityje.
Socialinio taksi paslauga – mokama, dalį išlaidų dengs savivaldybė
Plačiau socialinio taksi paslaugas pristatė VšĮ „Socialinis taksi“ direktorė Solveiga Ratkevičiūtė. Pasak jos, neįgalių žmonių situacija vis dar nėra gera, nes šalyje nepakankamai išvystyta infrastruktūra, jų poreikiams nepritaikytas viešasis transportas, o socialinių paslaugų centrai ir kitos nevyriausybinės organizacijos nesuteikia pakankamai paslaugų. Socialinio taksi paslauga užpildo šią nišą, juntamas didėjantis poreikis.
VšĮ „Socialinis taksi“ veikia visoje Lietuvoje, o keliuose miestuose ši paslauga jau atsirado franšizės būdu.
„Džiaugiamės galėdami prisidėti prie žmonių su negalia mobilumo, dirbame 7 dienas per savaitę 24 valandas per parą, nėra ribojami nei kelionės laikas, nei tikslas. Mūsų paslaugos orientuotos į individualius poreikius“, – pasakojo S.Ratkevičiūtė.
Socialinio taksi paslaugos kaina – mažesnė nei rinkos, nes dalį išlaidų dengia savivaldybės. (Įkainius žr. nuotraukoje). Norintiesiems nuvykti iš vieno miesto į kitą, socialinis taksi nuveža į autobusų ar traukinių stotį, padeda nupirkti bilietą, įsėsti į viešąjį transportą, o kitame mieste pasitinka toje vietovėje veikiantis socialinis taksi.
Socialinio taksi paslaugą teikia asistentai, turintys žinių ir visų reikiamų įgūdžių, kad neįgalus žmogus galėtų komfortiškai keliauti. Galima naudotis ir specialia įranga – laiptų kopikliais, neįgaliųjų vežimėliais. Socialiniu taksi yra galimybė keliauti su lydinčiais asmenimis, visi automobiliai yra pritaikyti žmonėms su negalia, tačiau asmuo turi važiuoti sėdėdamas. Kaip kalbėjo į Rotušės aikštę susitikti su VšĮ „Socialinis taksi“ atėję alytiškiai, išlieka labai didelė problema, kaip pergabenti gulintį žmogų. S.Ratkevičiūtė patvirtino, kad jai problema žinoma.
Galima registruoti elektroninėje sistemoje arba skambinti telefonu
Besinaudojantiems socialiniu taksi yra sukurta elektroninė sistema, kurioje lengvai galima užsisakyti paslaugą. Tereikia vieną kartą užsiregistruoti sistemoje, išsamiai užpildyti prašomą detalią informaciją ir vėliau daug paprasčiau naudotis paslaugomis.
Neįgalių asmenų pavėžėjimo paslauga teikiama pagal poreikius asmenims, kurie dėl negalios, ligos, senatvės ar kitų problemų negali naudotis visuomeniniu ar individualiu transportu. Numatyta, kad neįgalusis gali vykti į ekonominio ir socialinio užimtumo vietas (darbą, įvairias organizacijas, ligoninę, universitetą, kiną, teatrą, parduotuvę, susitikimą ir kt.) ir gauti su kelione susijusią pagalbą.
* * *
Paslaugą galima užsisakyti užsiregistravus tinklalapyje www.socialinistaksi.lt
Asmenys, kurie nesinaudoja internetine užsakymo sistema ar jiems reikalinga vienkartinė pagalba, užsisakyti socialinį taksi gali paskambinę tel. +370 687 44 001 (darbo dienomis nuo 9 iki 18 val.) arba rašyti el. paštu socialinistaksi@zmogui.lt ir rezervuoti kelionę.
Komentarai
Palikite savo komentarą