Pasiteisinimų TOP5: kaip žmonės dažniausiai neigia klausos problemas? (1)

„Aš girdžiu gerai – kiti kalba neaiškiai“
Tai – bene dažniausias pasiteisinimas. Jį naudoja tie, kurių klausa pradėjo silpti neseniai. Žmogus kartais netgi ima pykti, kad artimieji „burba“ po nosimi, kaltina, kad šie specialiai kalba tyliai. Artimiesiems priekaištaujantis asmuo netgi turi sprendimą – visiems reikėtų kalbėti garsiau, ir problema bus išspręsta.
Vis dėlto, anot G.Vaišnoraitės, bandymas kitus „pagarsinti“ yra vienas iš nusilpusios klausos požymių.
„Žmogus gali priekaištauti dėl tylios kalbos ne tik artimiesiems, bet ir radijui, televizoriui. Tiesa, šiuos įrenginius pagarsinti yra lengviau, nei visus supančius aplinkinius“, – pasakojo specialistė.
Klausos nusilpimas nėra reta problema. Ji pasitaiko 1 iš 6 suaugusių žmonių. Be noro „pagarsinti“ artimuosius ir televizorių, nusilpusią klausą gali rodyti ir kiti požymiai: sunku dalyvauti pokalbyje su keletu žmonių, sudėtinga girdėti kalbą, esant didesniam atstumui, arba kai nematomas žmogaus veidas ir lūpos.
„Aš jau senjoras, todėl negirdžiu – nieko nepadarysi“
Viena šio teiginio dalis yra visiškai teisinga. Bėgant metams nyksta klausos ląstelės, todėl tikimybė susidurti su klausos nusilpimu didėja, ypač sulaukus 55-erių metų.
„Jutimo ląstelės, susidedančios iš mažų plaukelių ausyse ir fiksuojančios garsą, su amžiumi pamažu nyksta, todėl klausa natūraliai silpsta. Iš pradžių silpnėja aukšto dažnio garsai – tokie, kaip vaikų balsai, paukščių čiulbėjimas. Vėliau prie jų prisijungia ir kiti garsai“, - aiškino „Audiomedika“ specialistė G.Vaišnoraitė.
Tačiau antroji teiginio dalis tėra klaidingas įsitikinimas. Senatvinis klausos nusilpimas yra nesunkiai kompensuojamas klausos aparatais.
„Šiuolaikiniai klausos aparatai yra pritaikomi individualiai, pagal atliktos audiogramos duomenis. Jie geba slopinti pašalinį triukšmą, išryškinti žmogaus kalbą. Klausos protezavimo specialistas įsiklauso į kiekvieno paciento situaciją ir padeda išsirinkti jo gyvenimo būdą, motorinius gebėjimus atitinkančius aparatus“, – tikino G.Vaišnoraitė.
„Aš dar nesu senas“
Kartais nutinka ir taip, kad žmonės supranta turintys klausos problemų, kreipiasi į klausos centrą, išbando klausos aparatus, tačiau galų gale nesirenka jų nešioti nuolatos, argumentuodami, kad „dar nėra seni“.
„Pastebiu, kad šį pasiteisinimą labiau linkę naudoti vyresniojo amžiaus žmonės. Jauni žmonės žymiai drąsiau nešioja, neretai renkasi ryškius klausos klausos aparatus, jų nebando slėpti ir priima tarsi akinius. Juk laikui bėgant silpsta ir regėjimas, tačiau akinių niekas nesieja su amžiumi“, - tikino G.Vaišnoraitė.
„Audiomedika“ klausos centruose lankosi ir tėvai su kūdikiais, turinčiais įgimtų klausos sutrikimų. Be to, nusilpusią klausą gali lemti ne tik amžius, bet ir įvairios ligos, vaistai, traumos ar darbas triukšmingoje aplinkoje.
„Aš jau per senas“
Klausos protezavimo specialistė Gintarė šį ir prieš tai minėtą pasiteisinimą lygina su puse stiklinės vandens. Paklausus, kiek stiklinėje vandens, vieniems ji atrodys beveik pilna, kitiems – beveik tuščia.
Pasak „Audiomedika“ specialistės, tai tik požiūrio į gyvenimą klausimas. Ji džiaugėsi garbingo amžiaus pacientais, kurie dar nori pamatyti, patirti, yra veiklūs.
„Labai smagu girdėti, kaip klausos aparatus pradėję nešioti pacientai vėl imasi veiklų, kurias buvo pamiršę arba nebedrįsdavo tai daryti – šoka, dainuoja, vaikšto į renginius, galų gale, paskambina artimiesiems ir kokybiškai pasikalba“, – džiaugėsi ji.
Puikus teigiamų pokyčių pavyzdys – „Audiomedika“ pacientas Vaclovas Šakūnas. Šiauliuose vienas gyvenantis 97 metų senjoras sako, kad su klausos aparatais gali būti visiškai savarankiškas. Be to, geriau girdėdamas jis jaučiasi saugesnis.
„Nueinu į polikliniką ir man nereikia „vertėjo“, kad suprasčiau, ką pasakė daktaras. Nors gyvenu vienas, klausos aparatus nešioju kasdien. Girdžiu, kai į kiemą mašina atvažiuoja, kai skambina telefonas. Aparatai sureguliuoti taip, kad girdėčiau balsą tiesiai aparatuose“, - dalinosi mintimis V.Šakūnas.
„Kaimynas bandė – jam nepadėjo“
Lietuvių liaudės patarlė sako: devynis kartus pamatuok, o dešimtą kirpk. Tačiau kartais ši patarlė yra pamirštama. Ieškodami paprastesnių ir greitesnių sprendimų, žmonės įsigyja įrenginius, vadinamus „klausos aparatais“, kurie kelia diskomfortą, nes ūžia, cypia, spaudžia. Tokie įrenginiai atsiduria stalčiuje, o neigiama patirtis perduodama iš lūpų į lūpas.
„Internete ar prekybos centre įsigyti įrenginiai iš tiesų nėra klausos aparatai. Tai – garsintuvai. Jie tiesiog padidina visą garsinį foną, nepriklausomai nuo klausos nusilpimo lygio, todėl kelia nemalonius jausmus“, – paaiškino G.Vaišnoraitė.
Kuo garsintuvai skiriasi nuo klausos aparatų? „Audiomedika“ klausos protezavimo specialistės teigimu, garsintuvą ir klausos aparatą būtų galima palyginti su apelsino sulčių spaudimu ranka ir naudojant elektrinę sulčiaspaudę. Ranka išspausime šiek tiek sulčių, tačiau procesas nebus toks patogus, o rezultatas toks geras, kokį galime turėti įdėję apelsiną į modernią sulčių spaudimo mašiną.
„Skiriasi sureguliavimo pagal žmogaus klausą galimybės, reakcijos į pasikeitusią garsinę aplinką greitis, tikslumas, triukšmo slopinimo galimybės. Modernūs klausos aparatai skenuoja aplinką 500 kartų per sekundę ir atlieka tikslią garsinę analizę, todėl žmogus girdi švelnesnius, natūralesnius, „patogesnius“ garsus“, – tvirtino „Audiomedika“ specialistė.
Namie mėgstantis meistrauti, autobusu pas giminaičius dažnai keliaujantis V.Šakūnas patvirtina, kad modernūs klausos aparatai žymiai palengvina ne tik jo, bet ir jo artimųjų kasdienybę:
„Eidamas gulti įdedu klausos aparatus krauti, o ryte užsidedu. Mano anūkas savo telefone mato, kad klausos aparatai veikia ir gali būti ramus – man viskas gerai. Aš atsikėliau, užsidėjau aparatus ir pradėjau dieną.“
Užs. Nr. 087

Popierinė "Alytaus naujienos" laikraščio prenumerata
Norėdami užsiprenumeruoti popierinę "Alytaus naujienos" laikraščio versiją rašykite mums el. paštu: skelbimai@ana.lt ir nurodykite savo vardą, pavardę ir adresą, kuriuo turėtų būti pristatomas laikraštis. Kai tik gausime jūsų laišką, informuosime Jus dėl tolimesnių žingsnių.

Komentarai
Palikite savo komentarą
reklaminis slamstas
Komentaras
reklaminis slamstas