Mokytojų stovykla „Kūrybiškas STEAM ugdymas” – pažangus žingsnis, padedantis pasirengti įdomesniems mokslo metams (1)
Eksperimentai vyko visose keturiose centro laboratorijose
Stovyklos atidaryme kalbėjęs Alytaus kolegijos direktorius Sigitas Naruševičius akcentavo: „Nepamirškime, kad mes jauną žmogų rengiame ne kokiai nors specialybei, bet gyvenimui. Jį reikia ruošti visapusiškai – pedagogiškai, psichologiškai, didaktiškai, dalykiškai. Mokytojo komunikaciniai gebėjimai, jo priėjimas prie vaiko, šio prakalbinimas – taip pat labai svarbūs dalykai. Mes jau ne pirmus metus ieškome pažangiausių būdų, kaip padėti pasirengti mokytojui naujiems mokslo metams. Pirmą kartą sujungėme visas veiklos kryptis bei idėjas į mokymų paletę ir surengėme trijų dienų mokytojų vasaros stovyklą „Kūrybiškas STEAM ugdymas.“
Alytaus STEAM centro vedėja Valė Zdanavičienė pasidžiaugė, kad STEAM centro stovykla veikloms sujungė daugiau nei 60 Alytaus, Birštono, Kauno miesto bei Alytaus, Druskininkų, Lazdijų, Varėnos, Trakų, Švenčionių rajonų savivaldybių gimnazijų, progimnazijų mokytojų.
Pasveikinti Alytaus STEAM atviros prieigos centre susirinkusių mokytojų ir pasikalbėti su jais apie ugdymo turinio atnaujinimo reikalus atvyko Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos viceministras dr. Ramūnas Skaudžius.
Apie STEAM ugdymo stiprinimą, pagrindines kryptis kalbėjo dr. Simonas Šabanovas, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos STEAM stiprinimo programos projekto vadovas.
Kaip pastebėjo kolegijos vadovas S.Naruševičius, mes dažnai žvalgomės į užsienio šalis, ypač Skandinavijos, kaip pažangias, aktyviai vertinančias pedagogų kvalifikaciją, bet, dažniausiai dėl sklaidos trūkumo, neįvertiname savų mokslininkų kompetencijų. Vilniaus universiteto, Šiaulių akademijos docentės dr. Violetos Šlekienės mokslinių tyrimų tematika – STEAM ugdymas aukštojoje ir bendrojo lavinimo mokykloje, ji yra išleidusi su šia veikla susijusių knygų. Stovyklos dalyvius docentė V.Šlekienė supažindino su inovatyviais dalykais, kalbėjo apie tyrinėjimais grįstą STEAM ugdymą, darnaus / tvaraus vystymosi principus ir jų realizavimo galimybes STEAM ugdyme.
Mokytojai išgirdo naujų žinių apie dirbtinio intelekto priemonių taikymą pamokoje, kurias perteikė dr. Saulius Preidys, Vilniaus universiteto Elektroninių mokymų technologijų ekspertas. Socialinės inžinerijos hibridinių schemų panaudojimas kibernetinėse atakose – Tomo Vileikio, UAB „TOWI“ direktoriaus gvildenta tema.
Patirtimi dalijosi ir savi, Alytaus kolegijos studentai: kineziterapijos užsiėmimus „STEAM: apie pertraukas mokykloje kitaip“ vedė Virginija Kasciuškė, Alytaus kolegijos Kineziterapijos studijų programos absolventė.
Ne tik teorijos paskaitų klausėsi Alytaus STEAM atviros prieigos centre trims dienoms įsikūrę Lietuvos regionų ugdymo įstaigų mokytojai, bet atliko eksperimentus visose keturiose centro laboratorijose. Kaip teigė kolegijos direktorius Sigitas Naruševičius, buvo sudarytos galimybės pramoninėje erdvėje stebėti gamybos skaitmenizavimo ir robotizavimo procesą AB „MV GROUP production“.
Suteikta žinių, parodyta didelė pagarba mokytojui
Kokius įspūdžius iš tris dienas vykusių naujo modelio mokymų „Kūrybiškas STEAM ugdymas“ išsiveš Dzūkijos regiono mokytojai į savas mokyklas?
Birštono gimnazijos chemijos mokytoja metodininkė Vidutė Berteškienė alytiškių surengtą stovyklą pavadino prasminga ir reikalinga. „Dažnai tenka dalyvauti pedagogams skirtuose seminaruose, mokymuose, bet tokiame gausiame naudingų veiklų, kurios pasitarnaus mūsų darbe, esu pirmą kartą. Organizatoriams dėkoju už labai sklandžiai sudėliotas veiklas, apgalvotą kiekviena smulkmeną. Iš tiesų parodyta didžiulė pagarba mokytojams. Pakviesti įdomūs lektoriai, paskaitos nenuobodžios. Asmeniškai aš iš kiekvieno pasisėmiau sau reikalingų dalykų“, – teigė V.Berteškienė.
Varėnos „Ryto“ progimnazijos pradinių klasių mokytoja Neringa Saldienė Alytaus STEAM atviros prieigos centre jau yra buvusi anksčiau. „Pavasarį laboratorijoje apsilankiau su pirmokais, man ir mokiniams tai, ką pamatėme, labai patiko. Kai pasiekė žinia apie stovyklą mokytojams, nedvejodama užsiregistravau. Fantastiška, man taip viskas čia patiko, visi užsiėmimai, lektoriai, šeimininkų priėmimas, apskritai visa kolegija. Labai gera, gražu, įdomu. Viską, kas mane sudomino stovykloje, taikysiu savo darbe. Patikėkite, daug visko pasižymėjau, nes ir kolegės skambina, laukia ir joms praversiančių žinių“, – džiaugėsi mokytoja N.Saldienė.
Trakų rajono Rūdiškių gimnazijos chemijos mokytoja Agnė Leščinskytė taip pat pritarė, kad prieš naujus mokslo metus surengti mokymai aktualūs ir kad visas pateiktas idėjas, jas šiek tiek atitinkamai pakoregavus galima pritaikyti savo darbe.
Alytiškei, Panemunės progimnazijos biologijos mokytojai metodininkei, chemijos mokytojai Renatai Ononigvei niekada apskritai neteko dalyvauti tokiose stovyklose, tad įdomu buvo išgirsti jos nuomonę. „Patiko, daug įvairių veiklų ir visos jos – aktualios, šį laikmetį atspindinčios paskaitos, pavyzdžiui, apie dirbtinį intelektą, kibernetinį saugumą, STEAM sampratą. Iš tiesų vertingos ir aktualios temos, džiaugiuosi, kad čia esu“, – sakė R.Ononigvė.
Ir kitos stovyklos dalyvės teigė, kad iš puikių lektorių pasisėmė naujų, svarbių žinių ir turės kuo papildyti, paįvairinti pamokas.
Maisto technologijų, kulinarinio meno ir sveikatinimo laboratorijos metodininkė Marytė Šumskienė, apibendrindama stovyklavusių mokytojų mintis, reziumavo: „Sutinku su mokytojų mintimis, stovykla aktuali ir naudinga pedagogams. Tie mūsų vedami praktiniai užsiėmimai, kuriuose per edukaciją, menus susipina praktinis darbas, technologijos yra labai „stymiškas“ modelis, kas ir suteikia naudingos praktikos.“
Popierinė "Alytaus naujienos" laikraščio prenumerata
Norėdami užsiprenumeruoti popierinę "Alytaus naujienos" laikraščio versiją rašykite mums el. paštu: skelbimai@ana.lt ir nurodykite savo vardą, pavardę ir adresą, kuriuo turėtų būti pristatomas laikraštis. Kai tik gausime jūsų laišką, informuosime Jus dėl tolimesnių žingsnių.
Komentarai
Palikite savo komentarą
stovykloje ir alita su savo…
Komentaras
stovykloje ir alita su savo prarugusiu sampanu