Daugiau nei prieš pusšimtį metų Alytuje pastatytas geležinkelio viadukas: pagaliau rekonstruotas, Naujoji gatvė atverta keturioms eismo juostoms (6)
Nuo statybos pradžios kapitaliai remontuotas vieną kartą
Vienintelis geležinkelio viadukas Alytuje, dabartinėje Naujojoje gatvėje, buvo pastatytas 1969 metais. Jo perdanga įrengta iš gelžbetoninių surenkamų ir plieninių sijų, karpyta. Viadukas – trijų tarpatramio angų, kraštiniai tarpatramiai – iš gelžbetoninių sijų, vidurinis – iš plieninių. Statinio tarpinių atramų pamatai – gilieji, surenkamo gelžbetonio, įgilinti į pusiau tankų drėgną priesmėlį. Maksimalus dabartinės Naujosios gatvės infrastruktūros plotis po viaduku sudarė kiek mažiau nei 23,6 metro.
Toks viadukas, priklausantis bendrovei „Lietuvos geležinkeliai“, buvo iki 2016 metų. Nustačius defektus, pavyzdžiui, geležinkelio kelio supuvusius pabėgius, tarpatramiuose – tokius pat medinius paklotus, perdangoje vietomis ištrupėjusį apsauginio betono sluoksnį, korozijos paliestą armatūrą, turėklus, beveik prieš penkerius metus buvo atliktas kapitalinis viaduko remontas.
Darbus atliko Alytaus bendrovė „Alkesta“, užsiimanti tiltų statyba, kelių ir gatvių tiesimu. Buvo suremontuota viaduko perdanga, atramos, jo paklotas.
Projektas viadukui kapitaliai remontuoti buvo parengtas 2012-aisiais.
Dar 2006-aisiais Alytaus miesto savivaldybės administracija turėjo pagrindinės automobilių arterijos – 4,6 kilometro ilgio Naujosios gatvės rekonstravimo techninį projektą, pagal kurį ši gatvė taptų keturių eismo juostų. Ir jau tada buvo aišku, kad reikės geležinkelio viaduko rekonstrukcijos, siekiant po juo įrengti keturias eismo juostas.
Kaip per oficialų viaduko atidarymą, vykusį spalio 18-ąją, sakė Alytaus miesto meras Nerijus Cesiulis, viaduko rekonstrukcija galvoje gimė dar anksčiau – 2003-iaisias, kol buvo gautos lėšos, prabėgo keliolika metų: „Galiu pasakyti, kad senasis viadukas buvo Alytaus miesto gėda, politikų galvos skausmas. Man labai patinka žodis „buvo“, nes to jau nebebus.“
Derybos – prieš penkerius metus, prieš daugiau nei dvejus metus – parengtas projektas
Dar prieš penkerius metus Alytaus miesto savivaldybė dėl geležinkelio viaduko praplatinimo, siekiant visoje Naujojoje gatvėje įrengti keturias eismo juostas, pradėjo derybas su Susisiekimo ministerija ir „Lietuvos geležinkeliais“. Neilgai trukus priimtas trišalis sprendimas, kuriuo patvirtinta viaduko praplėtimo būtinybė.
Beveik prieš ketverius metus pasirašyta jungtinės veiklos sutartis tarp miesto savivaldybės, Susisiekimo ministerijos ir „Lietuvos geležinkelių“ dėl viaduko rekonstrukcijos siekiant gauti europinių fondų paramą.
Miesto savivaldybė už savo pinigus įsipareigojo parengti šio geležinkeliečių objekto rekonstrukcijos projektą ir jis parengtas daugiau nei prieš dvejus metus. Tai savivaldybei kainavo 41 tūkst. eurų.
Prieš trejus metus „Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė viaduko rekonstrukcijos konkursą, kuriame dalyvavo dvi įmonės. Laimėti pavyko Alytaus bendrovei „Alkesta“.
Tačiau sutartis tarp šios bendrovės ir „Lietuvos geležinkeliams“ priklausančios bendrovės „LTG Infra“ buvo pasirašyta tik pernai rudenį, gavus finansavimą iš 2020-ųjų birželį Vyriausybės patvirtinto ilgalaikių investicijų ekonomikos skatinimo plano, vadinamo ateities ekonomikos DNR. Iš šio plano, kurio priemonės finansuojamos europinių fondų, geležinkelio viaduko rekonstrukcijai skirta 1 mln. 750 tūkst. eurų.
Praktiškai pastatytas naujas viadukas
Nors geležinkelio viaduko rekonstrukcijos paruošiamieji darbai prasidėjo tuoj pat pasirašius sutartį, pernykštį rudenį, tačiau miestiečiai realius darbus pamatė šiemečio balandžio pradžioje, kai buvo demontuotas senasis geležinkeliečių statinys.
Naujasis viadukas techniškai buvo išbandytas gegužės pabaigoje.
Visą šį laiką „Alkestos“ darbuotojai dirbo dviem pamainomis. Po to, prasidėjus karščiams, darbuotasi nuo ankstyvo ryto. Rugsėjo 1-ąją Naująja gatve po viaduku paleistas automobilių judėjimas dviem eismo juostomis, po dviejų savaičių – jau keturiomis eismo juostomis.
Kaip tvirtino „Alkestos“ atstovai, praktiškai pastatytas naujas geležinkelio viadukas, o su „Lietuvos geležinkeliais“ bendradarbiaujama jau apie dvidešimt metų.
Naujosios gatvės infrastruktūros plotis po viaduku dabar sudaro 42 metrus. Kaip skelbia „Lietuvos geležinkeliai“, rekonstrukcijos metu ant naujų gelžbetoninių atramų įrengtas visiškai naujas plieninis arkinis viadukas, kuriuo geležinkelių transporto eismas vyksta į privažiuojamuosius Pramonės rajono geležinkelio kelius. Šiam objektui darbų projektą parengė Kaune registruota bendrovė „Kelprojektas“, plienines konstrukcijas pagamino Kretingos bendrovė „Steel Bridges“.
Naujoji gatvė jungia šiaurinį miesto įvažiavimą su miesto centru, tad per oficialų rekonstruoto viaduko atidarymą ne kartą tai pavadinta vartais į Dzūkijos sostinę.
Kadangi „Alkesta“ rekonstravo ne tik viaduką, bet ir platino Naująją gatvę nuo šio objekto iki miesto administracinės ribos, įrengiant žiedinę sankryžą, pėsčiųjų ir dviračių takus, rangovai šį objektą vadina Alytuje naujai įrengtu transporto mazgu.
Ministro pažadas dėl krašto kelio rekonstrukcijos
Naujosios gatvės rekonstrukcija dėl keturių eismo juostų įrengimo nuo miesto centro iki Dzūkijos sostinės administracinės ribos, krašto kelio Alytus–Prienai–Kaunas, prasidėjo daugiau nei prieš dešimtmetį ir tai kainavo per 11 mln. eurų. Pinigai skirti iš europinių fondų, valstybės ir miesto savivaldybės biudžetų.
Tokia Naujosios gatvės rekonstrukcija tarsi liudija miesto savivaldybės pastangas platinti krašto kelią Alytus–Prienai–Kaunas. Šįmet pastarojo kelio rekonstrukcija įtraukta į Vyriausybės priemonių planą, jam suteiktas aukščiausio lygio prioritetas.
Geležinkelio viaduko oficialiame atidaryme dalyvavęs susisiekimo ministras Marius Skuodis, kaip pats prisipažino, turintis kai ką pasakyti ir dėl šio krašto kelio rekonstrukcijos: „Jau paskelbti pirkimai dėl žemės paėmimo procedūrų atkarpai nuo Kauno iki Prienų. Kai ten pajudėsime, judėsime ir tolyn.“
Kelias iš Alytaus į Kauną per Prienus šiuo metu yra siauras, važiavimas užtrunka ilgai dėl didelio automobilių srauto. Pietų Lietuvos savivaldybės nuolat prašė valstybės institucijų pagalbos jį įtraukti į atnaujinamų arba praplatinamų kelių sąrašą. Šis krašto kelias yra didžiausia susisiekimo arterija tarp Pietų Lietuvos savivaldybių, svarbus jų ekonominei plėtrai ir naujiems investuotojams pritraukti.
Komentarai
Palikite savo komentarą
Your article is unfathomable…
Komentaras
Your article is unfathomable. I like it and your work is marvelous. I truly glad to understand it and I wish to inspect more on this site. Grateful for conceding to us https://rjackets.com/product/chrome-hearts-red-hoodie/
Your article is unimaginable…
Komentaras
Your article is unimaginable. I like it and your work is splendid. I genuinely happy to comprehend it and I wish to examine more on this site. Thankful for granting to us
nice quality article! Keep…
Komentaras
nice quality article! Keep it up!
Ben | concrete driveway
Rihanna Is one of the most…
Komentaras
Rihanna Is one of the most talented singer of all times. The duo of Eminem and Rihanna were the best. She might not look like a singer but its said that dont judge a book by its cover. Thats why Rihanna Coat is the best
Cesiulis pamiršo padėkoti…
Komentaras
Cesiulis pamiršo padėkoti Mažeikai ir Šarknickui, jų dėka ir buvo pakeistas Viadukas. O pinigai žvyrkeliams buvo dvigubai skirta, tik neaišku pagal kokį eiliškumą meras išklojo asfaltus
ASFALTUOS ZVYRO GATVES JUK…
Komentaras
ASFALTUOS ZVYRO GATVES JUK MELAGIS SARKNICKAS ZADEJO BET GAL PAMIRSO