Dau­giau nei prieš pus­šim­tį me­tų Aly­tu­je pa­sta­ty­tas ge­le­žin­ke­lio via­du­kas: pa­ga­liau re­konst­ruo­tas, Nau­jo­ji gat­vė at­ver­ta ke­tu­rioms eis­mo juos­toms (6)

Alma MOSTEIKAITĖ, alma@ana.lt
Viadukas Alytuje atidarytas
Per ofi­cia­lų re­konst­ruo­to ge­le­žin­ke­lio via­du­ko ati­da­ry­mą „Al­kes­tos” ge­ne­ra­li­nis di­rek­to­rius Ri­man­tas Mor­kū­nas at­nau­jin­to ob­jek­to nuo­trau­kas įtei­kė prie šių dar­bų dau­giau­sia pri­si­dė­ju­siems as­me­nims. To­kia nuo­trau­ka ap­do­va­no­tas ir Aly­taus mies­to me­ras Ne­ri­jus Ce­siu­lis. Zitos Stankevičienės nuotr.
Ba­lan­džio pra­džio­je pra­si­dė­jo re­a­lūs, vi­siems gy­ven­to­jams ma­to­mi Aly­taus ge­le­žin­ke­lio via­du­ko Nau­jo­jo­je gat­vė­je re­konst­ra­vi­mo dar­bai: bu­vo de­mon­tuo­tas se­na­sis šis sta­ti­nys ir ne­tru­kus im­tas sta­ty­ti nau­jas. Ge­gu­žės pa­bai­go­je tech­niš­kai iš­ban­dy­tas nau­jas via­du­kas, rug­sė­jo pra­džio­je pa­leis­tas au­to­mo­bi­lių eis­mas Nau­ją­ja gat­ve po via­du­ku dviem juos­to­mis, po ke­lių sa­vai­čių – jau vi­so­mis ke­tu­rio­mis. Spa­lio 18-ąją vy­kęs re­konst­ruo­to via­du­ko ofi­cia­lus ati­da­ry­mas liu­di­jo, kad Dzū­ki­jos sos­ti­nė pa­ga­liau tu­ri at­nau­jin­tą via­du­ką su iš­pla­tin­ta vi­sa Nau­ją­ja gat­ve iki mies­to ad­mi­nist­ra­ci­nės ri­bos.

Nuo sta­ty­bos pra­džios ka­pi­ta­liai re­mon­tuo­tas vie­ną kar­tą

Vie­nin­te­lis ge­le­žin­ke­lio via­du­kas Aly­tu­je, da­bar­ti­nė­je Nau­jo­jo­je gat­vė­je, bu­vo pa­sta­ty­tas 1969 me­tais. Jo per­dan­ga įreng­ta iš gelž­be­to­ni­nių su­ren­ka­mų ir plie­ni­nių si­jų, kar­py­ta. Via­du­kas – tri­jų tar­pat­ra­mio an­gų, kraš­ti­niai tar­pat­ra­miai – iš gelž­be­to­ni­nių si­jų, vi­du­ri­nis – iš plie­ni­nių. Sta­ti­nio tar­pi­nių at­ra­mų pa­ma­tai – gi­lie­ji, su­ren­ka­mo gelž­be­to­nio, įgi­lin­ti į pu­siau tan­kų drėg­ną prie­smė­lį. Mak­si­ma­lus dabartinės Nau­jo­sios gat­vės in­fra­struk­tū­ros plo­tis po via­du­ku su­da­rė kiek ma­žiau nei 23,6 met­ro.

Toks via­du­kas, pri­klau­san­tis ben­dro­vei „Lie­tu­vos ge­le­žin­ke­liai“, bu­vo iki 2016 me­tų. Nu­sta­čius de­fek­tus, pa­vyz­džiui, ge­le­žin­ke­lio ke­lio su­pu­vu­sius pa­bė­gius, tar­pat­ra­miuo­se – to­kius pat me­di­nius pa­klo­tus, per­dan­go­je vie­to­mis iš­tru­pė­ju­sį ap­sau­gi­nio be­to­no sluoks­nį, ko­ro­zi­jos pa­lies­tą ar­ma­tū­rą, tu­rėk­lus, be­veik prieš pen­ke­rius me­tus bu­vo at­lik­tas ka­pi­ta­li­nis via­du­ko re­mon­tas.

Dar­bus at­li­ko Aly­taus ben­dro­vė „Al­kes­ta“, už­si­i­man­ti til­tų sta­ty­ba, ke­lių ir gat­vių tie­si­mu. Bu­vo su­re­mon­tuo­ta via­du­ko per­dan­ga, at­ra­mos, jo pa­klo­tas.

Pro­jek­tas via­du­kui ka­pi­ta­liai re­mon­tuo­ti bu­vo pa­reng­tas 2012-ai­siais.

Dar 2006-ai­siais Aly­taus mies­to sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­ja tu­rė­jo pa­grin­di­nės au­to­mo­bi­lių ar­te­ri­jos – 4,6 ki­lo­met­ro il­gio Nau­jo­sios gat­vės re­konst­ra­vi­mo tech­ni­nį pro­jek­tą, pa­gal ku­rį ši gat­vė tap­tų ke­tu­rių eis­mo juos­tų. Ir jau ta­da bu­vo aiš­ku, kad rei­kės ge­le­žin­ke­lio via­du­ko re­konst­ruk­ci­jos, sie­kiant po juo įreng­ti ke­tu­rias eis­mo juos­tas.

Kaip per ofi­cia­lų via­du­ko ati­da­ry­mą, vy­ku­sį spa­lio 18-ąją, sa­kė Aly­taus mies­to me­ras Ne­ri­jus Ce­siu­lis, via­du­ko re­konst­ruk­ci­ja gal­vo­je gi­mė dar anks­čiau – 2003-iai­sias, kol bu­vo gau­tos lė­šos, pra­bė­go ke­lio­li­ka me­tų: „Ga­liu pa­sa­ky­ti, kad se­na­sis via­du­kas bu­vo Aly­taus mies­to gė­da, po­li­ti­kų gal­vos skaus­mas. Man la­bai pa­tin­ka žo­dis „bu­vo“, nes to jau ne­be­bus.“

 

De­ry­bos – prieš pen­ke­rius me­tus, prieš dau­giau nei dve­jus me­tus – pa­reng­tas pro­jek­tas

Dar prieš pen­ke­rius me­tus Aly­taus mies­to sa­vi­val­dy­bė dėl ge­le­žin­ke­lio via­du­ko pra­pla­ti­ni­mo, sie­kiant vi­so­je Nau­jo­jo­je gat­vė­je įreng­ti ke­tu­rias eis­mo juos­tas, pra­dė­jo de­ry­bas su Su­si­sie­ki­mo mi­nis­te­ri­ja ir „Lie­tu­vos ge­le­žin­ke­liais“. Ne­il­gai tru­kus pri­im­tas tri­ša­lis spren­di­mas, ku­riuo pa­tvir­tin­ta via­du­ko pra­plė­ti­mo bū­ti­ny­bė.

Be­veik prieš ket­ve­rius me­tus pa­si­ra­šy­ta jung­ti­nės veik­los su­tar­tis tarp mies­to sa­vi­val­dy­bės, Su­si­sie­ki­mo mi­nis­te­ri­jos ir „Lie­tu­vos ge­le­žin­ke­lių“ dėl via­du­ko re­konst­ruk­ci­jos sie­kiant gau­ti eu­ro­pi­nių fon­dų pa­ra­mą.

Mies­to sa­vi­val­dy­bė už sa­vo pi­ni­gus įsi­pa­rei­go­jo pa­reng­ti šio ge­le­žin­ke­lie­čių ob­jek­to re­konst­ruk­ci­jos pro­jek­tą ir jis pa­reng­tas dau­giau nei prieš dve­jus me­tus. Tai sa­vi­val­dy­bei kai­na­vo 41 tūkst. eu­rų.

Prieš tre­jus me­tus „Lie­tu­vos ge­le­žin­ke­liai“ pa­skel­bė via­du­ko re­konst­ruk­ci­jos kon­kur­są, ku­ria­me da­ly­va­vo dvi įmo­nės. Lai­mė­ti pa­vy­ko Aly­taus ben­dro­vei „Al­kes­ta“.

Ta­čiau su­tar­tis tarp šios ben­dro­vės ir „Lie­tu­vos ge­le­žin­ke­liams“ pri­klau­san­čios ben­dro­vės „LTG In­fra“ bu­vo pa­si­ra­šy­ta tik per­nai ru­de­nį, ga­vus fi­nan­sa­vi­mą iš 2020-ųjų bir­že­lį Vy­riau­sy­bės pa­tvir­tin­to il­ga­lai­kių in­ves­ti­ci­jų eko­no­mi­kos ska­ti­ni­mo pla­no, va­di­na­mo at­ei­ties eko­no­mi­kos DNR. Iš šio pla­no, ku­rio prie­mo­nės fi­nan­suo­ja­mos eu­ro­pi­nių fon­dų, ge­le­žin­ke­lio via­du­ko re­konst­ruk­ci­jai skir­ta 1 mln. 750 tūkst. eu­rų.

 

Prak­tiš­kai pa­sta­tytas nau­jas via­du­kas

Nors ge­le­žin­ke­lio via­du­ko re­konst­ruk­ci­jos pa­ruo­šia­mie­ji dar­bai pra­si­dė­jo tuoj pat pa­si­ra­šius su­tar­tį, per­nykš­tį ru­de­nį, ta­čiau mies­tie­čiai re­a­lius dar­bus pa­ma­tė šie­me­čio ba­lan­džio pra­džio­je, kai bu­vo de­mon­tuo­tas se­na­sis ge­le­žin­ke­lie­čių sta­ti­nys.

Nau­ja­sis via­du­kas tech­niš­kai bu­vo iš­ban­dy­tas ge­gu­žės pa­bai­go­je.

Vi­są šį lai­ką „Alkestos“ dar­buo­to­jai dir­bo dviem pa­mai­no­mis. Po to, pra­si­dė­jus karš­čiams, dar­buotasi nuo anks­ty­vo ry­to. Rug­sė­jo 1-ąją Nau­ją­ja gat­ve po via­du­ku pa­lei­stas au­to­mo­bi­lių ju­dė­ji­mas dviem eis­mo juos­to­mis, po dvie­jų sa­vai­čių – jau ke­tu­rio­mis eis­mo juos­to­mis.

Kaip tvirtino „Alkestos“ atstovai, prak­tiš­kai pa­sta­tytas nau­jas ge­le­žin­ke­lio via­du­kas, o su „Lie­tu­vos ge­le­žin­ke­liais“ ben­dra­dar­biau­ja­ma jau apie dvi­de­šimt me­tų.

Nau­jo­sios gat­vės in­fra­struk­tū­ros plo­tis po via­du­ku da­bar su­da­ro 42 met­rus. Kaip skel­bia „Lie­tu­vos ge­le­žin­ke­liai“, re­konst­ruk­ci­jos me­tu ant nau­jų gelž­be­to­ni­nių at­ra­mų įreng­tas vi­siš­kai nau­jas plie­ni­nis ar­ki­nis via­du­kas, ku­riuo ge­le­žin­ke­lių trans­por­to eis­mas vyks­ta į pri­va­žiuo­ja­muo­sius Pra­mo­nės ra­jo­no ge­le­žin­ke­lio ke­lius. Šiam ob­jek­tui dar­bų pro­jek­tą pa­ren­gė Kau­ne re­gist­ruo­ta ben­dro­vė „Kel­pro­jek­tas“, plie­ni­nes kon­struk­ci­jas pa­ga­mi­no Kre­tin­gos ben­dro­vė „Ste­el Brid­ges“.

Nau­jo­ji gat­vė jun­gia šiau­ri­nį mies­to įva­žia­vi­mą su mies­to cen­tru, tad per ofi­cia­lų re­konst­ruo­to via­du­ko ati­da­ry­mą ne kar­tą tai pa­va­din­ta var­tais į Dzū­ki­jos sos­ti­nę.

Ka­dan­gi „Al­kes­ta“ re­konst­ra­vo ne tik via­du­ką, bet ir pla­ti­no Nau­ją­ją gat­vę nuo šio ob­jek­to iki mies­to ad­mi­nist­ra­ci­nės ri­bos, įren­giant žie­di­nę san­kry­žą, pės­čių­jų ir dvi­ra­čių ta­kus, rangovai šį ob­jek­tą va­di­na Aly­tu­je nau­jai įreng­tu trans­por­to maz­gu.

 

Mi­nist­ro pa­ža­das dėl kraš­to ke­lio re­konst­ruk­ci­jos

Nau­jo­sios gat­vės re­konst­ruk­ci­ja dėl ke­tu­rių eis­mo juos­tų įren­gi­mo nuo mies­to cen­tro iki Dzū­ki­jos sos­ti­nės ad­mi­nist­ra­ci­nės ri­bos, kraš­to ke­lio Aly­tus–Prie­nai–Kau­nas, pra­si­dė­jo daugiau nei prieš dešimtmetį ir tai kai­na­vo per 11 mln. eu­rų. Pi­ni­gai skir­ti iš eu­ro­pi­nių fon­dų, vals­ty­bės ir mies­to sa­vi­val­dy­bės biu­dže­tų.

To­kia Nau­jo­sios gat­vės re­konst­ruk­ci­ja tar­si liu­di­ja mies­to sa­vi­val­dy­bės pa­stan­gas pla­tin­ti kraš­to ke­lią Aly­tus–Prie­nai–Kau­nas. Šį­met pas­ta­ro­jo ke­lio re­konst­ruk­ci­ja įtrauk­ta į Vy­riau­sy­bės prie­mo­nių pla­ną, jam su­teik­tas aukš­čiau­sio ly­gio pri­ori­te­tas.

Ge­le­žin­ke­lio via­du­ko ofi­cia­lia­me ati­da­ry­me da­ly­va­vęs su­si­sie­ki­mo mi­nist­ras Ma­rius Skuo­dis, kaip pats pri­si­pa­ži­no, tu­rin­tis kai ką pa­sa­ky­ti ir dėl šio kraš­to ke­lio re­konst­ruk­ci­jos: „Jau pa­skelb­ti pir­ki­mai dėl že­mės pa­ė­mi­mo pro­ce­dū­rų at­kar­pai nuo Kau­no iki Prie­nų. Kai ten pa­ju­dė­si­me, ju­dė­si­me ir to­lyn.“

Ke­lias iš Aly­taus į Kau­ną per Prie­nus šiuo me­tu yra siau­ras, va­žia­vi­mas už­trun­ka il­gai dėl di­de­lio au­to­mo­bi­lių srau­to. Pie­tų Lie­tu­vos sa­vi­val­dy­bės nuo­lat pra­šė vals­ty­bės ins­ti­tu­ci­jų pa­gal­bos jį įtrauk­ti į at­nau­ji­na­mų ar­ba pra­pla­ti­na­mų ke­lių są­ra­šą. Šis kraš­to ke­lias yra di­džiau­sia su­si­sie­ki­mo ar­te­ri­ja tarp Pie­tų Lie­tu­vos sa­vi­val­dy­bių, svar­bus jų eko­no­mi­nei plėt­rai ir nau­jiems in­ves­tuo­to­jams pri­trauk­ti.

    Komentarai


    Palikite savo komentarą

    Ribotas HTML

    • Leidžiamos HTML žymės: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
    • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
    • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

    Komentaras

    Cesiulis pamiršo padėkoti Mažeikai ir Šarknickui, jų dėka ir buvo pakeistas Viadukas. O pinigai žvyrkeliams buvo dvigubai skirta, tik neaišku pagal kokį eiliškumą meras išklojo asfaltus

Kiti straipsniai