Ar su­si­trau­kė miestas ir ko­dėl ne­my­li­mi tur­gaus pre­kei­viai? (FOTO) (9)

Alma MOSTEIKAITĖ, alma@alytausnaujienos.lt
„A.N.“ nuotr.
„A.N.“ nuotr.
„Aly­taus nau­jie­nų“ re­dak­ci­ją pas­ta­ruo­ju me­tu pa­sie­kė gy­ven­to­jų pa­ste­bė­ji­mas dėl per­kel­tų Aly­taus mies­to ri­bo­žen­klių (nuotr.), ku­rie pa­sta­ty­ti įva­žiuo­jant į Dzū­ki­jos sos­ti­nę nuo Sei­ri­jų ir Sim­no pu­sės. Ka­dan­gi jie da­bar at­si­ra­do ar­čiau mies­to, žmo­nės ke­lia klau­si­mą: gal Aly­tus jau su­si­trau­kė? Ne pir­mą kar­tą re­dak­ci­jai guos­ta­si ir dėl vie­ti­nės val­džios abe­jin­gu­mo, ne­tvar­kant įva­žia­vi­mo į Aly­taus cen­tre esan­tį tur­gų nuo Li­go­ni­nės gat­vės. Gir­di, taip pa­ro­do­ma ne­mei­lė tur­gaus pre­kei­viams ir jo lan­ky­to­jams. Re­tai at­si­tin­ka, bet kai ku­rie mies­tie­čiai, pa­skam­bi­nę re­dak­ci­jai, no­ri pa­dė­ko­ti vie­ti­nei val­džiai už pa­ga­liau iš­girs­tą pa­gal­bos pra­šy­mą – jau ne­tru­kus bus pa­klo­tas ša­li­gat­vis nuo „Centro“ („Iki“) link Dai­na­vos mik­ro­ra­jo­no ir ne­be­rei­kės ei­ti pra­min­tais sta­čiais ta­kais pa­lei sta­dio­no tvo­rą.

Ri­bo­žen­kliai ga­li bū­ti sta­to­mi dvie­jo­se vie­to­se 

Aly­tus tu­ri pen­kis pa­grin­di­nius įva­žia­vi­mus: Pir­ma­ja­me Aly­tu­je – nuo Pi­va­šiū­nų pu­sės, Pu­ti­nų mik­ro­ra­jo­ne – nuo Kau­no, pro Ka­niū­kų til­tą at­va­žiuo­jant nuo Dau­gų pu­sės ir at­vyks­tant į Dzū­ki­jos sos­ti­nę nuo Sei­ri­jų bei Sim­no.
Ir prie šių, ir prie ki­tų įva­žia­vi­mų, kaip an­tai, Jū­ra­tės ar Sa­kų gat­vė­se, pa­sta­ty­ti ri­bo­žen­kliai, liu­di­jan­tys, nuo kur pra­si­de­da mies­tas. Prie vi­sų įva­žia­vi­mų yra įpras­ti­niai už­ra­šai „Aly­tus“, prie tri­jų pa­grin­di­nių dar pa­sta­ty­ti žen­klai „Aly­tus My­liu“.
Pas­ta­ruo­ju me­tu į Aly­tų at­va­žiuo­jan­tie­ji nuo Sei­ri­jų ir Sim­no pu­sės pa­ste­bė­jo, kad mies­to ri­bo­žen­kliai nuo čia esan­čios de­ga­li­nės pa­trauk­ti maž­daug pus­ki­lo­met­riu ar­čiau Dzū­ki­jos sos­ti­nės. Žmo­nėms iš­ki­lo klau­si­mai: gal mies­tas su­si­trau­kė, o gal ke­li­nin­kai pa­sa­vi­va­lia­vo?

Aly­taus mies­to sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­rius Gin­ta­ras Ra­kai­tis (nuotr.) gy­ven­to­jus ra­mi­na: „Taip, ke­lio žen­klai „Gy­ven­vie­tės pra­džia“ ir „Gy­ven­vie­tės pa­bai­ga“ šio­je vie­to­je jau ku­ris lai­kas per­kel­ti ar­čiau mies­to. Kai „Via Lie­tu­va“ (bu­vu­si Lie­tu­vos au­to­mo­bi­lių ke­lių di­rek­ci­ja – A.M.) čia įren­gi­nė­jo Sei­ri­jų, Sim­no žie­di­nę san­kry­žą, bu­vo de­mon­tuo­ti ir per­sta­ty­ti mi­nė­ti ke­lio žen­klai. Ke­lias šio­je te­ri­to­ri­jo­je, kon­kre­čiai – Puns­ko gat­vės tę­si­nys link Sei­ri­jų, Sim­no žie­di­nės san­kry­žos – pri­klau­so ne sa­vi­val­dy­bei, yra val­do­mas vals­ty­bės, nė­ra ge­ros būk­lės ir pra­va­žiuo­jan­tie­ji dėl to kal­ti­na sa­vi­val­dy­bę. O prie jo sto­vė­jo mies­to ri­bo­žen­kliai. Šį klau­si­mą ap­ta­rė­me sa­vi­val­dy­bės Eis­mo sau­gu­mo ko­mi­si­jo­je ir nu­spren­dė­me ke­lio žen­klus per­kel­ti ir pa­sta­ty­ti ties mies­to ad­mi­nist­ra­ci­nė­mis ri­bo­mis.“

G.Ra­kai­tis pa­brė­žė, kad pa­gal mies­to ri­bo­žen­klių sta­ty­mo tvar­ką reg­la­men­tuo­jan­čius do­ku­men­tus, jie ga­li bū­ti įren­gia­mi dvie­jo­se vie­to­se – ties mies­to ri­bo­mis ar­ba ten, kur pra­si­de­da už­sta­ty­mas.

 

Gai­la, bet pla­nų nė­ra

Prie pat Dzū­ki­jos sos­ti­nės cen­tro, nuo Li­go­ni­nės gat­vės link tur­gaus pro ga­ra­žus, dau­gia­bu­čius na­mus, ku­rių pir­muo­se aukš­tuo­se įsi­kū­ru­si ne vie­na smul­kaus ver­slo įmo­nė, ve­da maž­daug 100 met­rų įva­žia­vi­mas. Juo nau­do­ja­si ir tur­gaus pre­kei­viai, at­si­ve­žan­tys pre­kes, ir tur­gaus lan­ky­to­jai, ir dau­gia­bu­čių gy­ven­to­jai. Net tik va­žiuo­ti, bet ir pės­ti. Pės­tie­ji šiuo ta­ku ke­liau­ja į tur­gų ir į ap­link vei­kian­čius ob­jek­tus, kaip an­tai, ke­pyk­lė­lę ar gro­žio sa­lo­ną. 

Bė­da ta, kad įva­žia­vi­mas, esan­tis sa­vi­val­dy­bės val­do­mo­jo­je te­ri­to­ri­jo­je, yra pras­tas – duo­bė­tas, la­bai re­tai grei­de­riuo­ja­mas, pas­ni­gus – be­veik nie­ka­da ne­va­lo­mas. 

„Aly­taus nau­jie­noms“ skam­bi­nę gy­ven­to­jai įsi­ti­ki­nę, kad mies­to val­džia ga­lė­tų ini­ci­juo­ti šio įva­žia­vi­mo iš­as­fal­ta­vi­mą, nes jis tik­rai in­ten­sy­viai nau­do­ja­mas, yra mies­to cen­tre, o at­ro­do kaip už­kam­pio kai­mo ke­lias.

Mies­to sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­rius G.Ra­kai­tis tvir­ti­no ži­nan­tis pro­ble­mą dėl mi­nė­to įva­žia­vi­mo: „Kal­ba­mės su tur­gų val­dan­čiais ver­sli­nin­kais, kad ir jie pri­si­dė­tų prie šio įva­žia­vi­mo su­tvar­ky­mo ir iš­as­fal­ta­vi­mo. Kol kas su­ta­ri­mo ne­pa­vyks­ta su­ras­ti, bet vis dar ti­ki­mės, jog pa­vyks.“

Di­rek­to­riaus pa­si­tei­ra­vus, ar pa­ti sa­vi­val­dy­bė ne­nu­ma­to im­tis įva­žia­vi­mo as­fal­ta­vi­mo, G.Ra­kai­tis pa­reiš­kė, kad bent kol kas pla­nų nė­ra.

Su­pran­ta­ma, toks val­džios at­sa­ky­mas nu­liū­dins gy­ven­to­jus, jie to­liau lie­ka pri­vers­ti tai­ky­tis su duo­bė­tu, per karš­čius dul­kan­čiu, per šal­čius ne­va­lo­mu ir sli­džiu ke­liu mies­to cen­tro pa­šo­nė­je.

 

Daugiau skaitykite laikraščio „Alytaus naujienos“ 14026-ajame numeryje.

Geriausias, pigiausias būdas laikraštį skaityti yra jį užsisakyti. Prenumerata – čia.


© Publikacijų autorystė yra saugoma ℗ Perpublikavimas žiniasklaidoje draudžiamas

 


Alytaus naujienų“ laikraščio projekto „Viešojo intereso periskopas“ (VIP) publikacija. Projektą iš dalies remia VšĮ „Medijų rėmimo fondas“.

Daugiau publikacijų skaitykite www.alytausnaujienos.lt/vip

mrf logo

 

    Komentarai


    Palikite savo komentarą

    Ribotas HTML

    • Leidžiamos HTML žymės: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
    • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
    • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

    Komentaras

    Interesting article! It's concerning to see how the relocation of city limits and the neglect of vital access roads to the market are affecting both vendors and customers. Improving infrastructure, especially in areas heavily used by the community, is crucial that's not my neighbor for promoting local businesses. Hopefully, the local government will address these issues and consider the needs of its residents. It would be great to see a commitment to making the market more accessible and welcoming!

    Komentaras

    Tame pačiame kelio ruože yra "labai" reikalingas greičio mažinimo kalnelis, einančiam dviračių takui, bet, man neteko matyti nė vieno dviratininko ar pėsčiojo einančio per jį, nor važinėju tankiai tuo keliu,o automobilių stabdančių ir greitejančių ten perdien yra šimtai gal tūkstančiai, kurie ta proga gadina vaziuokles ir į orą išmeta kelis kart daugiau teršalų, nei vaziuojant lygiu keliu. Reikėtų susimąstyti apie visokių eismo trukdžių įrengimą beprasmėse vietose..

    Komentaras

    Tikrai miesto centre įvažiavimą iš Ligoninės g reikia sutvarkyti. Ten ne tik prekeiviai važiuoja, bet ir mes einame nuo SODROS iki ligoninės. O gi duobė ant duobės ir šaligatvio nera

    Komentaras

    Kelias link turgaus-tai miesto cenro geda...
    Ten ir šaligatvio pestiesiems nera!o reikia eiti i autobuso stotele,turgu,ligonine,vaikams i mokykla! Čia savivaldybes reikalas,o ne turgus turi prisideti...

    Komentaras

    kur stovi ribozenklis svarbiausia kad visi keliai ir keliukai butu ne zvyrkeliai su duobemis o asfaltas ar saligatviai nutiesti o kai sumazejo miestas ko gero bus maziau ir zvyrkeliu miesto centre bei miesto ribose nes maziau reikes asfalto o apleistam mieste gyventoju ne daugeja o mazeja tai ir miesto ribos gali buti mazesnes

Kiti straipsniai