Kuo pakeisti kavą? 7 gėrimai, puikiai tinkantys dienos pradžiai (0)

kava
Daug žmonių bent kartą per dieną pasimėgauja aromatingu kavos puodeliu, tačiau ne kiekvienam priimtinas kavos poveikis ar sodrus skonis. Jei ieškote, kuo galite pakeisti kavą, ar norite atrasti naujų alternatyvų kasdieniam kavos puodeliui, šiame straipsnyje kviečiame susipažinti su populiariausiais kavos substitutais. Tai – skanūs ir sveikatai naudingai karšti gėrimai, puikiai tinkantys vietoje įprastinės kavos pupelių kavos.

Cikorijų kava

 

Nors cikorijų kava egzistuoja daugiau kaip du šimtmečius, tik pastaraisiais metais ji sulaukė populiarumo. Tikėtina, jog su tuo susijęs išaugęs žmonių susidomėjimas kavos substitutais.

 

Iš skrudintos ir sumaltos cikorijos augalo šaknies gaminamas karštas gėrimas yra itin mėgstamas tarp siekiančių sumažinti kavos ir kofeino suvartojimą. Cikorijų kava savo skoniu ir tekstūra primena skrudintų kavos pupelių kavą, tačiau neturi kofeino.

 

Be to, tyrimai rodo, kad cikorijų kava gali pagerinti virškinimo veiklą, stabilizuoti cukraus kiekį kraujyje, mažinti lėtinį uždegimą organizme. Tiesa, dalis žmonių gali būti alergiški cikorijų kavai. Ji taip pat nėra rekomenduojama nėščiosioms moterims.

 

Raudonoji (rooibos) arbata

 

Raudonoji (arba rooibos) arbata yra vienas populiariausių kavos substitutų tarp žmonių, kuriems būdingas jautrumas kofeinui, kadangi rooibos arbatoje nėra kofeino, taninų, oksalinės rūgšties.

 

Raudonoji arbata gaminama iš siauralapio raibsteglio lapelių, kurie arbatai suteikia rusvą spalvą ir švelniai saldų, riešutinį skonį.

 

Siauralapis raibsteglis pasižymi antioksidantų, vitaminų ir mineralų gausa, todėl

raudonoji arbata yra vienas sveikiausių (bei saugiausių) kavos substitutų. Tyrimai rodo, kad rooibos arbata gali subalansuoti cholesterolio ir cukraus kiekį kraujyje, sumažinti cukrinio diabeto ar vėžio riziką.

 

 

Žalioji arbata

 

Žalioji arbata yra vienas populiariausių kavos substitutų, turinčių kofeino. Ji gaminama iš nefermentuotų kininio arbatmedžio augalo lapų, kurie gėrimui suteikia lengvą žolinį skonį ir žalsvą spalvą.

 

Žaliojoje arbatoje yra gausu antioksidantų polifenolių, kurie gali apsaugoti širdies funkcijas, sumažinti kraujospūdį, „blogąjį“ cholesterolį. Joje randamas didelis kiekis polifenolio epigalokatechino galato (EGCG), kuris galimai mažina vėžio, Alzheimerio ligos riziką.

 

Žaliojoje arbatoje randamas ir l-teaninas, kuris sumažina kortizolio išsiskyrimą ir nuramina kūną, subalansuodamas kofeino poveikį. Kadangi žaliojoje arbatoje randami itin dideli kiekiai l-teanino ir sąlyginai mažas kiekis kofeino, jos tonizuojamasis poveikis yra daug nuosaikesnis, lyginant su kava.

 

Juodoji arbata

 

Visame pasaulyje populiarus gėrimas – juodoji arbata – yra viena stipriausių ir labiausiai tonizuojamųjų arbatos rūšių. Juodoji arbata gaminama iš to paties kininio arbatmedžio lapų, kurie papildomai fermentuojami oksidacijos būdu.

 

Juodojoje arbatoje randama daugiausiai kofeino, lyginant su kitomis arbatų rūšimis. Ji gali netgi labiau tonizuoti, negu tradicinis espresso kavos puodelis.