Kaip pakuojami ir gabenami negabaritiniai kroviniai? (0)

Kroviniu vezimas
Asociatyvi, nemokama nuotrauka iš www.unsplash.com
Krovinių pervežimo specialistai šmaikščiai juokauja, sakydami, kad krovinio dydis ir svoris dažnai yra tolygus kamuojančiam galvos skausmui ruošiant krovinį pervežimui. Negabaritiniai kroviniai reikalauja ne tik ypatingų sąlygų juos pervežant, bet ir specifinių krovos darbų bei saugojimo viso proceso metu. Šįkart gilinamės, kokios pakavimo medžiagos reikalingos, norint tinkamai paruošti standartų neatitinkantį krovinį saugiam gabenimui.

Reikalingi leidimai

Negabaritiniais kroviniais laikomi tie kroviniai, kurių matmenys ar tūris neatitinka standartinio krovinio normų arba netelpa ant standartinės paletės. Planuojant tokius krovinius pervežti tenka gerai pasukti galvą ir pasirūpinti atitinkamomis priemonėmis ar net leidimais. Standartų neatitinkančių krovinių gabenimas gali sutrikdyti eismą, todėl dažniausiai jie yra gabenami nakties metu. Tačiau prieš tai šį procesą dažnai tenka derinti ne tik su užsakovu, bet ir su valstybės institucijomis – dažniausiai miestu gabenamiems negabaritiniams kroviniams reikalingas policijos leidimas.

Maksimaliai apsaugai – atsakingas supakavimas

Saugiam krovinio pervežimui reikalingas atitinkamas krovinio paruošimas kelionei. Čia prieiname prie klausimo, kokios pakavimo medžiagos būtų patvariausios ir geriausiai apsaugotų krovinį nuo galimų pažeidimų kelionės metu? Mažesnius krovinius įprastai pakuoja į kartonines dėžes, sutvirtinant juos oro pagalvėlėmis ar granulėmis taip, kad pervežant būtų kiek įmanoma sumažinama pažeidimų rizika, o krovinys laikytųsi kuo stabiliau.

Negabaritiniams kroviniams reikalinga stipresnė apsauga, ypač, kai šie dažniausiai netelpa į standartinių dydžių dėžes. Siekiant suteikti tokio tipo kroviniams maksimalią apsaugą, pirmiausia gali būti pasitelkiama tampri apsauginė pakavimo plėvelė. Tiesa, šios plėvelės gali būti kelių skirtingų rūšių: pūsto polietileno, „burbulinės“ plėvelės, termo susitraukiančios ir paprastos polietileninės plėvelės. Siekiant sutvirtinti krovinius dažniausiai naudojama tampri plėvelė. Jei įmanoma, objektai ja apvyniojami rankiniu būdu. Kartais tinkamam supakavimui reikalinga ir speciali pakavimo įranga, pavyzdžiui, orbitaliniai įrengimai. Šie įrenginiai padeda lengvai apvynioti tampria plėvele ypač ilgus daiktus ar krovinius, pavyzdžiui, statybines medžiagas.

Negabaritiniams kroviniams priskiriami ir technikos agregatai, tad tampri plėvelė čia gali ir nepadėti. Jei planuojamas krovinys ypač didelis ar sunkus, jo sutvirtinimui reikalingos kitokios pakavimo medžiagos, tvirtesnės ir atlaikančios didesnį svorį. Bene dažniausiai pasirinkimas technikos ir įvairių statybinių įrengimų, statulų ar kitokių nestandartinių krovinių gabenimui – pakavimo juostos. Sunkiems kroviniams surišti ir sutvirtinti naudojamos poliesterinės juostos. Speciali pakavimo įranga čia nebus reikalinga, tačiau kelių žmonių rankos tikrai nepamaišys. Tiesa, šios pakavimo juostos padeda tik sutvirtinti krovinio dalis, tvirtinimui prie priekabos reikalingos specialios grandinės, lynai arba diržai.

Specialus transportas ir pasiruošimas

Negabaritiniai kroviniai reikalauja ne tik atsakingo sutvirtinimo, bet ir specialaus transporto gabenimui ar net palydos. Tiesa, pastarieji faktoriai dažniausiai priklauso nuo krovinio svarbos, dydžio bei pasirinkto maršruto gabenant iš vieno taško į kitą. Tačiau jei krovinys bus gabenamas per miestą ir yra valstybinės svarbos, visos kelionės metu jį lydėti turėtų policija. Tokiu būdu atkreipiamas eismo dalyvių dėmesys, sumažinama galima nelaimių dėl neatidumo kelyje rizika. Transportas nestandartinio krovinio gabenimui parenkamas atsižvelgiant į krovinio tipą, dydį, reikalingą tvirtinimą. Dažniausiai tai sunkvežimiai su skirtingomis, kroviniui pritaikomomis priekabomis ir tvirtinimo rėmais.

Asociatyvi, nemokama nuotrauka iš www.unsplash.com

Saugiam negabaritinio krovinio peržvežimui reikalingos ne tik specialios pakavimo medžiagos, įranga ir transportas, bet ir atitinkamas transporto vairuotojo pasiruošimas. Nestandartinius krovinius gabenantys vairuotojai turi būti specialiai iš anksto apmokyti ne tik transporto priemonės valdymo, bet ir galimų kritinių situacijų valdymo, tad net ir vežėjo pasirinkimas – nemaža atsakomybė. Nestandartinio dydžio kroviniai – iššūkis tiek užsakovui, tiek vežėjui. Išvengti galvos skausmo ir krovinio saugumą užtikrinti gali padėti tik atsakingas kiekvieno veiksmo suplanavimas – nuo kroviniui pakuoti reikalingų medžiagų iki vežėjo ir kelionės maršruto pasirinkimo.

    Komentarai


    Palikite savo komentarą

    Ribotas HTML

    • Leidžiamos HTML žymės: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
    • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
    • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
newspaper

Popierinė "Alytaus naujienos" laikraščio prenumerata

Norėdami užsiprenumeruoti popierinę "Alytaus naujienos" laikraščio versiją rašykite mums el. paštu: skelbimai@ana.lt ir nurodykite savo vardą, pavardę ir adresą, kuriuo turėtų būti pristatomas laikraštis. Kai tik gausime jūsų laišką, informuosime Jus dėl tolimesnių žingsnių.

newspaper

Prenumeruokite „Alytaus naujienos” elektroninę versiją. Ir kas rytą laikraštį gausite į savo el. pašto dėžutę.