Kada žvyruota gatvė gali tapti asfaltuota? (4)

Gatve

Šiandien, kai mieste eismas intensyvus, gyventi žvyruotoje gatvėje nėra malonu. Tad nieko stebėtino, kad alytiškiai ne pirmą kartą kreipiasi į redakciją, prašydami informacijos apie Alytaus miesto žvyruotų gatvių studiją ir gatvių asfaltavimo prioritetinį sąrašą. Jų pastebėjimu, 2016 metais patvirtintoje žvyruotų gatvių studijoje buvo 20 gatvių, kurios buvo numatytos išasfaltuoti pirmiausia. Bet, pasak gyventojų, vėliau buvo padaryta kita studija, kuri tikriausiai nepigiai kainavo, joje iš ankstesnio sąrašo išasfaltuotos išimtinai tos gatvės, kuriose gyvena įtakingi žmonės, o kitos iš tos studijos gatvės nustumtos į galą. Gyventojai pastebi, kad daro komunikacijas ir asfaltuoja gatves nenumatytas jokioje studijoje. 

Žmonės prašo savivaldybės specialistų išaiškinimo, kodėl šiame darbų sektoriuje nepavyksta laikytis numatyto eiliškumo, kas juos labai pykdo. Sulaukėme išsamaus Alytaus miesto savivaldybės administracijos komentaro.

 

Alytaus miesto savivaldybės administracijos komentaras

Informuojame, kad buvo parengtos trys Alytaus miesto žvyruotų gatvių studijos. 
Pirmoji studija pradėta rengti 2013 m., parengta 2014 m. Ši studija buvo rengiama, siekiant sudaryti žvyruotų gatvių, kurios buvo įtrauktos į 2013-04-25 savivaldybės tarybos sprendimu Nr. T-90 patvirtintą Alytaus miesto plėtros iki 2015 metų strateginio plano 2013–2015 m. investicijų planą (toliau – investicijų planas), eiliškumą, Žvyruotų gatvių studijoje buvo 36 gatvės, t. y. tos gatvės, kurios buvo investicijų plane. Tačiau minėtas investicijų planas numatė projektus, kurie bus įgyvendinami 2013–2015 m. Investicijų planas buvo optimistinis, žvyruotų gatvių asfaltavimui planuotų lėšų taryba neskyrė, todėl didžioji dalis planuotų gatvių nebuvo asfaltuotos.

Antroji žvyruotų gatvių studija buvo papildyta naujomis 20-čia žvyruotų gatvių.

Tiek pirmoji, tiek antroji žvyruotų gatvių studijos neapėmė visų miesto žvyruotų gatvių, todėl 2016 m. buvo parengta trečioji, kurioje įtrauktos visos mieste esančios žvyruotos gatvės. Šioje studijoje gatvių eiliškumas nustatytas, vertinant visas miesto žvyruotas gatves pagal eilę kriterijų, suteikiant vertinimo balus pagal visus studijoje numatytus vertinimo kriterijus. 

Paskutinėje (trečioje) žvyruotų gatvių studijoje, parengtoje 2016 m., vertintos 125 žvyruotos gatvės. Natūralu, kad vertinant 125 gatves tarpusavyje, gatvių tvarkymo eiliškumas pasikeitė palyginti su ankstesnėmis studijomis, nes jose buvo įrašyta mažiau gatvių. 2016 m. studija išsprendė visų miesto žvyruotų gatvių asfaltavimo eiliškumą ir suteikė gyventojams informaciją ilgalaikei perspektyvai. Alytiškiai gali stebėti, kaip laikomasi nustatyto eiliškumo ir priimti sprendimus, ar laukti eilės, kada už biudžeto lėšas  bus asfaltuota juos dominanti gatvė, ar gatvė, nelaukiant eilės, asfaltuota dalinio dalyvavimo tvarka. 

Taip pat informuojame kad 2016 m. parengta trečia žvyruotų gatvių studija iki šios dienos nebuvo keista ir neplanuojama jos keisti, gatvės asfaltuojamos, vadovaujantis šioje studijoje numatytu eiliškumu. Parengus antrąją studiją, nustojo galioti pirmoji studija, parengus paskutinę, trečiąją, – nustojo galioti antroji. Negaliojančios žvyruotų gatvių studijos nėra viešinamos, kad nebūtų klaidinami gyventojai. 

Galiojanti žvyruotų gatvių studija viešinama savivaldybės tinklapyje https://alytus.lt/ Tvarkome Alytų/Žvyruotų gatvių studija/
Gyventojai teisingai pastebėjo, kad A. Sakalausko g. (studijoje eilės Nr. 97), Žirgų g. (studijoje eilės Nr. 107), Voveraičių gatvė (studijoje eilės Nr. 86) įrenginėjamos šiais metais, nors pagal žvyruotų gatvių studiją jų eilė gerokai žemiau. 

Tačiau šios gatvės įrengiamos dalinio dalyvavimo būdu t. y. dalį (30 proc.) gatvės įrengimo lėšų apmoka gyventojai, todėl šioms gatvėms negalioja studijoje numatytas eiliškumas. Šių gatvių gyventojai, matydami, kad jos pagal atitinkamą studiją yra pakankamai žemai, nutarė nelaukti, kol savivaldybės administracija pagal numatytą eilę asfaltuos minėtas gatves ir priėmė sprendimą dalinai finansuoti gatvių įrengimą. Šia tvarka gali pasinaudoti bet kurios gatvės gyventojai, jeigu sutinka dalinai finansuoti gatvės įrengimo darbus ir tokiu būdu įrengiant gatves nereikia laukti eilės, numatytos žvyruotų gatvių studijoje. 

Jei gyventojai nori, kad jų gatvė būtų įrengiama ir asfaltuojama greičiau negu numatyta Žvyruotų gatvių studijoje, kviečiame pasinaudoti dalinio dalyvavimo programos finansavimo galimybe.

 

 

    Komentarai


    Palikite savo komentarą

    Ribotas HTML

    • Leidžiamos HTML žymės: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
    • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
    • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

    Komentaras

    Prašau nerą Cesiulį paaiškinti:kodėl jo nurodymu buvo nutarta neasfąltuoti Žirgų gatvės,nors gyventojai sutiko dalinai prisidėti prie gatvės asfaltavimo darbų(nors tai gyventojams ir nepriklauso,gatvė yra tranzitinio pravažiavimo.Ar dėl to,kad nebuvo išpildytą jo papildoma sąlyga?...Laukiame išsamaus atsakymo.

    Komentaras

    atsiradus nuo 1990 metu ir jau virs 30 metu gyvenam ir kvepuojam dulkemis o vasara dar pravaziuoja traktorius ir islygina duobes o po to zvyro keliukas tampa lenktyniu trasa nei lango adarysi nei i kiema iseisi o seimo narys Sarknickas zadejo isasfaltuot pries kelis metus bet matomai pamirso savo pazadus o paklausus pas Cesiuli kodel nevykdomi pazadai Cesiulis pasiule kreiptis del asfalto pas melagi Sarknicka nes ne jis zadejo o seimo narys matomai Alytaus merui zvyruotos gatves visiskai dzin o dabar dar Lazdynu gatveje vyksta masinu apsisukimas kur reiketu gal zieda irengti nors tokio dydzio kaip Statybininku gatveje kad nesudarytu zvyrkelyje dideliu duobiu ir nekeltu avariniu situaciju sukdamiesi isvaziave is Santaikos gatves i Lazdynu gatve nes Santaikos gatve eismas nuo kalno tik tiesiai o Lazdynu gatves pradzioje vyksta apsisukimas kur pazeidziamos keliu eismo taisykles ir visiems dzin nors galetu zenkla pastaty kad apsisukti DRAUDZIAMA bet niekam juk nesvarbu kad apsisukama tiesiog ant pesciuju perejos ir avariju jau buvo ne viena bet niekam nerupi nei miesto valdziai nei policijai

Kiti straipsniai