Įprastos ar dygliuotos žieminės padangos – ką pasirinkti? (3)

padangos
Tinkamų padangų pasirinkimas yra labai svarbūs norint užtikrinti saugumą ir ilgaamžiškumą, ypatingai kai kalbama apie žiemines padangas. Ieškant padangų žiemai, vairuotojai gali rinktis tarp standartinių ir dygliuotų žieminių padangų. Žinoma, dar yra ir universalios padangos, tačiau šį kartą ne apie jas. Tiek standartinės, tiek dygliuotos žieminės padangos yra sukurtos kuo geresniam sukibimui žemoje temperatūroje, ant sniego ir ledo. Vis dėlto, šių tipų padangos pasižymi tam tikromis savybėmis, į kurias dėmesį atkreipti turėtų kiekvienas vairuotojas.
Standartinės žieminės padangos

Žieminės padangos yra specialiai sukurtos naudojimo žemoje temperatūroje, kontaktuojant su ledu ir sniegu. Lyginant su vasarinėmis, žieminės padangos turi minkštesnį gumos mišinį, kuris išlieka elastingas šaltyje, pagerinant sukibimą su slidžiais paviršiais. Kai kurios padangos yra itin minkšto mišinio – pavyzdžiui, Yokohama Ice Guard iG60 padangos yra minkšto mišinio.

Žiemai skirtos padangos įprastai turi protektorių su gilesniais grioveliais, kad vanduo, purvas ir sniegas būtų nukreipiamas kuo efektyviau. Taip sumažinama akvaplanavimo rizika, kas yra itin aktualu šlapiuose Lietuvos keliuose. Vis dėlto, nors protektoriaus dizainas yra taikomas į žiemiškas sąlygas, žieminės padangos puikiai tinka ir važiavimui sausu asfaltu bei žvyrkeliu.

Dygliuotos padangos

Kaip jau nusako pats pavadinimas, dygliuotos padangos yra įprastos žieminės padangos su protektoriuje įmontuotais metaliniais dygliais. Jie yra išdėstyti taip, kad būtų užtikrinamas kuo geresnis sukibimas su ledu, suteikiant reikiamą sukibimą ekstremaliausiomis žiemos sąlygomis. 

Geras sukibimas ant ledo bei suplūkto sniego yra pagrindinis dygliuotų padangų pranašumas, kadangi jos užtikrina trumpesnį stabdymo kelią ir geresnę kontrolę ten, kur įprastos žieminės padangos gali pradėti slysti. Vis dėlto, dygliuotos padangos turi ir tam tikrų trūkumų, kurių pagrindiniai yra didesnis triukšmas ir kelio dangos pažeidimas. Būtent dėl pastarosios priežasties Lietuvoje eksploatuoti automobilius su dygliuotomis padangomis leidžiama tik nuo lapkričio 1 d. iki balandžio 10 d.

Padangų palyginimas

Prieš pasirenkant naujas žiemines padangas pravartu palyginti jų savybes, kad sužinotumėte, kurios jūsų poreikius tenkina geriausiai.
Kai kalbama apie važiavimą ant ledo ar sniego, dygliuotos padangos paprastai yra gerokai pranašesnės. Metaliniai dygliai įsirėžia į ledą, suteikiant jums daugiau kontrolės ir sutrumpinant stabdymo kelią, ypač kai važiuojama plikledžiu ar suplūktu sniegu. Dėl šios priežasties dygliuotas padangas labai mėgsta į ekstremalias eismo sąlygas dažnai patenkantys vairuotojai.

Vis dėlto, dėl pažangių gumos mišinių ir specialių protektoriaus raštų įprastos žieminės padangos užtikrina puikias valdymo savybes ir komfortą tiek snieguotuose užmiesčio keliuose, tiek nuvalytose gatvėse. Reikia nepamiršti, kad eiliniam vairuotojui dygliuotų padangų privalumai gali būti ir nereikalingi, kadangi įprastos žieminės padangos puikiai veikia reguliariai valomuose keliuose. Pavyzdžiui, premium klasės Yokohama Iceguard iG53 padangos minkšto mišinio padangos itin gerai veikia įvairiomis žiemos sąlygomis.

Galiausiai, kad ir kiek besigiluntumėte į padangų savybes, viskas atsiremia į vairuotojo lūkesčius. Dygliuotos padangos labai populiarios tarp vienkiemių ir kaimo vietovių gyventojų, kurie kasdien turi įveikti ledu arba storo sniego sluoksniu padengtus keliukus. Tuo tarpu, šalia reguliariai prižiūrimų kelių gyvenantys vairuotojai dygliuotų padangų suteikiamų privalumų gali ir neišnaudoti, todėl jiems labiau paranku rinktis standartines žiemines ar net universalias padangas.

 

    Komentarai


    Palikite savo komentarą

    Ribotas HTML

    • Leidžiamos HTML žymės: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
    • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
    • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

Kiti straipsniai