arrow Skaitykite šiandien
arrow Internetiniai skaitiniai
arrow Straipsnių archyvas
arrow Paieška
arrow Konsultacijos
arrow Reklama
arrow Kontaktai
 
Paieška
Ieškoti
Laisvalaikis
Vardadieniai
Rimkantas, Girmantė, Sikstas, Odeta

Reklama

Darbas Alytuje
ltkatalogas.lt

Partneriai
Skaitykite šiandien
toliau2012-01-28  SpausdintiSpausdinti

Bū­si­mo pės­čių­jų ir dvi­ra­čių til­to kai­na kaip ant mie­lių au­ga dar jo ne­pra­dė­jus pro­jek­tuo­ti?

Sau­lė Pin­ke­vi­čie­nė

Šią savaitę Alytaus miesto savivaldybėje aptarti pėsčiųjų ir dviračių tilto, jungsiančio piliakalnį ir Pirmąjį Alytų su senamiesčio kurortine dalimi, viešojo svarstymo rezultatai. Jame dalyvavo Alytaus miesto savivaldybės tarybos nariai, vadovai, administracijos specialistai ir UAB „Tiltų ekspertų centro“ projektuotojai.

 

Alytiškiai nubalsavo už santvarinį ir paspyrinės konstrukcijos tiltus

 

Viešųjų svarstymų rezultatus susirinkusiesiems pristatė miesto savivaldybės administracijos Investicijų skyriaus vedėja Neringa Rinkevičiūtė-Bakum. Prieš dvi savaites alytiškiams buvo pristatyti 5 pėsčiųjų ir dviračių tilto projekto variantai. Savo pasiūlymus Alytaus miesto savivaldybei elektroniniu paštu ar telefonu galėjo teikti visi norintys pareikšti savo nuomonę šiuo klausimu. Elektroniniu paštu sulaukta 9 pasiūlymų, po vienu iš jų pasirašė 8 miesto gyventojai, vieno sulaukta telefonu. Pasak N.Rinkevičiūtės-Bakum, miesto bendruomenės nariai už labiausiai patikusį tilto variantą galėjo balsuoti ir Alytaus miesto savivaldybės tinklalapio „Savaitės klausimo“ rubrikoje. Šiame balsavime dalyvavo 143 interneto tinklalapio lankytojai. Už pirmąjį, santvarinį, senojo geležinkelio tilto variantą balsavo 67, už antrąjį, kintamojo skerspjūvio, savo balsus atidavė 15, trečiąjį, kabamojo vienajuosčio pėsčiųjų ir dviračių tilto, variantą rinkosi 3, ketvirtąjį, paspyrinio pėsčiųjų ir dviračių tilto, variantą palaikė 46, o paskutiniajam, vantinio pėsčiųjų ir dviračių tilto, variantui neabejingi liko 12 internautų.

 

Bendras rezultatas, susumavus elektroniniu paštu pateiktas nuomones ir internetinio balsavimo rezultatus, yra toks: už tai, kad Alytuje būtų pastatytas toks, koks buvo senasis geležinkelio tiltas, - santvarinės konstrukcijos - pasisakė 75, už paspyrinį tilto variantą, kurį pasiūlė ir patys projektuotojai - 48 miesto bendruomenės nariai. Likusieji variantai sulaukė gerokai mažesnio palaikymo.

 

Kaina išaugo 9 milijonais litų

 

Šią savaitę Alytaus miesto savivaldybės administracijai teko galutinai apsispręsti, koks tiltas bus statomas, nes laikas pradėti rengti techninį projektą - tai privalu padaryti iki gegužės mėnesio.

 

Aptarime dalyvavusiems tarybos nariams, savivaldybės vadovams ir administracijos specialistams buvo dar kartą pristatyti du daugiausia gyventojų balsų surinkę santvarinis ir paspyrinės konstrukcijos pėsčiųjų ir dviračių tilto variantai. Tarybos nariams pasiteiravus, kiek kainuotų tiek vieno, tiek kito varianto tilto statybos darbai, projektuotojai informavo, kad, jų skaičiavimu, senojo geležinkelio tilto architektūrinis variantas atsieitų apie 23-25 mln. litų be pridėtinės vertės mokesčio, o paspyrinio pėsčiųjų ir dviračių tilto statybos darbai kainuotų apie 20-23 mln. litų be PVM.

 

Beje, kainos akivaizdžiai auga - prieš dvi savaites vykusio viešojo svarstymo metu buvo teigiama, kad paspyrinio tilto konstrukcijos kainuotų 13-14 mln. litų, o montavimo darbai - 1 mln. litų.

 

Kaip teigiama Alytaus miesto savivaldybės pranešime spaudai, šios sumos nėra tikslios - paskelbus viešųjų pirkimų konkursą tilto statybos darbų kaina gali būti ir gerokai mažesnė, tačiau, kodėl jos taip išaugo per kelias savaites - nedetalizuojama.

 

Tarybos nariai projektuotojų pasiteiravo, ar galima tikėtis, jog pasirinkus paspyrinio pėsčiųjų ir dviračių tilto variantą, pavyktų tilpti į 20 mln. litų. Šios lėšos, įgyvendinant Europos Sąjungos investicinį Pėsčiųjų ir dviračių takų infrastruktūros, jungiančios Alytaus piliakalnį bei jo prieigas su Kurorto ir Miško parkais, įrengimo ir šių teritorijų sutvarkymo bei pritaikymo poilsiui ir rekreacijai projektą, liktų sutvarkius kitas dvi projekte numatytas ne mažiau svarbias miesto vietas - Mažosios Dailidės ežerėlio ir Piliakalnio aplinkines teritorijas. Projektuotojai patvirtino, kad tai įmanoma. Be to, anot projektuotojų, paspyrinio pėsčiųjų ir dviračių tilto varianto naudojimo išlaidos būtų kur kas mažesnės nei pirmojo, santvarinio.

 

Teks atsižvelgti į paveldosaugininkų reikalavimus

 

Išklausius visų susirinkusiųjų nuomonės, tarybos nariai buvo pakviesti balsuoti už vieną iš dviejų daugiausia gyventojų balsų surinkusių pėsčiųjų ir dviračių tilto variantų. Iš 16 viešųjų svarstymų rezultatų aptarime dalyvavusių tarybos narių 14 balsavo už paspyrinį pėsčiųjų ir dviračių tilto variantą, kuris ir bus projektuojamas.

 

Pirmojo susitikimo su bendruomene metu ekspertai taip pat siūlė rinktis paspyrinę konstrukciją, kuri priimtina kainos atžvilgiu, tačiau turės didelį poveikį aplinkai, nes ant krantų tektų įrengti nemažas statybvietes. Ši konstrukcija panaši į santvarinę, taigi vizualiai išlaiko tilto istorinį vaizdą, bet toks variantas racionalesnis.

 

Statant naująjį tiltą teks atsižvelgti ir į paveldosaugininkų reikalavimus, mat senojo geležinkelio tilto atramos, ant kurių ir žadama statyti 35 metrų aukščio naująjį, yra įtrauktos į paveldo objektų sąrašą ir saugomos valstybės.

 

Naujasis pėsčiųjų ir dviračių tiltas per Nemuną yra vienas iš trijų objektų, kurių statyba ir tvarkymas numatytas projekte, iš dalies finansuojamame Europos Sąjungos struktūrinių fondų pagal Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priemonę „Regioninių ekonomikos augimo centrų plėtra“.

toliau2012-01-28  commSkaityti komentarus (28)


Apklausos
Apklausa
Ar skaitote "Alytaus naujienas"?
Taip
Ne
RezultataiRezultatai
Siulykite tema
Hello, World
commSiulyti temą
RENGINIAI
Renginių kalendorius
P A T K P Š S
 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31  
Festivaliai ir didžiosios Šventės
Ieškoti


TOP 100